Alla inlägg under augusti 2010

Av indibandi zmurfs - 22 augusti 2010 23:01

Gör ett slag för kommande matcher i veckan. Fick ett tips att Linghem fortsätter sin trend med att möta division 2 mostånd. I veckan besöker man Ljungsbro för ett möte med Berg IK. Matchen spelas närmare bestämt på onsdag och den beräknas starta 20.30


Inte kan väl Linghem ha något att hämta mot ett Berg med fullt manskap? Det skulle förvåna mig. Men som sagt, Linghem är bra, riktigt bra!


Så har du inget för dig - Åk och kolla på innebandy på onsdagkväll! Vore även trevligt om någon till och med skrev några rader om match i någon kommentar eller dylikt :)


/Bondzmurfen

Av indibandi zmurfs - 22 augusti 2010 21:36

Helgen börjar lita mot sitt slut och en sammanfattning vore väl inte helt fel av diverse resultat?


Först och främst tänkte jag börja med matchen mellan Finspång IBK - IBF Norrköping, där föreningarnas juniorlag drabbades samman i en härlig fight. IBF Norrköping inledde matchen bäst och kan skulle kunna säga att period 1 är IBF Norrköping det bättre laget. Dock skulle Finspång vakna till andra perioden och tog över resterande delen av matchen. Den forne IBF-spelaren Oscar Saranpää förstärkte ett redan starkt Finspång, men inte ens det skulle räcka för att besegra ett ettrigt Norrköping. Matchen slutade 3-3, och jag ger segern till Niklas Sandell i coachmatchen mellan Sandell vs. Eliasson.


.


Ett annat resultat kommer från en match med det uppsnackade Linghem. Det här resultatet bidrar nog till att Linghem blir än mer uppsnackade inför seriestarten. Men fullkomligt krossade Mjölby IBF (spelar i division 2) med 8-2. Ett riktigt imponerande resultat. Men frågan är om Mjölby hade ordinarie lag, eller om man saknade mycket folk?! Annars måste ju det här vara en väckarklocka, och jag har svårt att tänka mig att det skulle räcka i division 2. Imponerande Linghem!


Linköping IBK Ungdom Lag 28 som kommer spela i division 3 östra spelade idag träningsmatch mot IBF Linköping. Vet fortfarande inte vilken klass eller vilka spelare IBF Linköping ställde upp med. Det ända jag hört är att Sävenhed och de två nyförvärven från Mantorp spelade (Magnusson & Adolfsson). Matchen slutade 9-5 till IBF Linköping, men om man skulle ta bort de inledande 10 minutrarna så skulle matchen slutat 5-5. En svag inledning blev i detta fall LIBK's fall. LIBK som bara bestod av P94 spelare.


Just det.. Mjölby IBF spelade ju en förmiddagsmatch innan de mötte Linghem. Då lyckades man besegra Mantorp med stora siffror. Tror det blev typ 10-3 eller något. Samma Mantorp som Berg hade lite halvsvårt med. Men man får inte glömma; det är träningsmatcher och är inte ens i närheten av vad en seriematch har att erbjuda. Men det är alltid lika roligt att jämföra resultat. Även om de inte betyder ett skit egentligen.


Åby Ungdom förlorade sin match idag enligt deras hemsidan. Men det står inte något resultat eller några motståndare. Vad jag kunnat luska fram är att det varit något stockholmsgäng som piskat Åby. Enligt hemsidan skyller de på att de har tränat hårt och är nedtränade. Då måste de ha tränat jävligt hårt alltså!


.


Något mer hittar jag inte för tillfället, men fler inlägg inför serierna utlovas :)


/Sportzmurfen

Av indibandi zmurfs - 21 augusti 2010 18:03

Ett styrkebesked fick vi se mellan matchen Söderköping - Åby IBK. Söderköping som lyckades vinna mot Åby som har gått riktigt bra, Åby som lekte hem gamla div3 och nu ska spela i nya div1! Hur kommer det går för Åbu i div1? Kommer de fortsätta med itt segertåg? Tror det kan bli intressant, en annan sak var jag tänkte när jag kollade på div1:s spelschema var att det verkar som det inte blir någon innebandydag i Norrköping? Eller hur är läget på den fronten?


Jag har nämligen hört att Åby bråkade lite angående att spela i Stadium Arena istället för hultadalsgymnastikhall. I sådana fall tycker jag det är tråkigt, väldigt tråkigt!


Vi på bloggredaktionen har skickat ut lite fler tränarenkäter som vi hoppas få svar på. Skulle vara väldigt intressant och blir mer intressant för våra läsare!


Kommentera gärna med fler tips angående träningsmatcher man kan skriva lite om.


Vad händer mer? Jo i Superligan så jobbar Västerås på för fullt för att kunna spela SSL 2010/11. De ska betala anmälningsavgift med pengar som just nu inte finns i klubben. De ska tydligen lämna besked nästa vecka!


Det får räcka för den här gången!

/ sprattelzmurfen

Av indibandi zmurfs - 21 augusti 2010 10:24

Här kommer ett sammandrag från den 14/8 där Vingen besökte Nyköping och Onyx för att möta deras U-lag.


Av indibandi zmurfs - 21 augusti 2010 10:19

Här kommer ett sammandrag från den 14/8 där Linköping besökte Nyköping och Onyx för att möta deras juniorlag.



Av indibandi zmurfs - 21 augusti 2010 10:15

Här kommer ett sammandrag från i torsdags där SSL-laget Linköping besökte Nyköping och Onyx för en träningsmatch.





Av indibandi zmurfs - 20 augusti 2010 09:54

Gårdagens match mellan Succé - Linghem slutade i en Succéseger till slut. 7-6 till Succé, men matchen avgjordes tack vare Linghems bristande disciplin då man tog på sig för mycket utvisningar som Succé utnyttjade. Det var en match i matchen mellan Niklas Perrson (Succé) och Lucas Pettersson (Linghem) som Persson till slut vann då Pettersson knäade Persson och fick M3.


Linghem ser starka ut inför division 3, och Succé har med att bevisa inför seriestart även om de visade att de fanns kvalité i truppen.


...........................


Ikväll spelas det lite träningsmatcher runt om i länet. Boxholm tar emot något lag från som inte kommer från Östergötland i sin hemmahall. Matchstart där var 20.00 Intressant att se va Boxholm ställer upp med för lag iår, då de såklart är tippade i toppen av serien.


Söderköping tar emot Åby IBK (H1) hemma i Vikingen. Söderköping som rubbade Finspång för inte så länge sen. De har ju ett nyförvärv i Fredrik "Tuppen" Johansson, men har samtidigt tappat Erik "Kula" Nilsson till Vingen. Även Lino Ferrari är på väg till Vingen. Åby har gått bra på försäsongen och bör vinna den här matchen med ett par bollar. Det ända som skulle kunna tala emot är Söderköpings målvakt; Andreas Lindmark.


På söndag är det fler träningsmatcher, och Mjölby IBF har en tuff dag med två matcher. Först ut är Mantorp och lite senare på eftermiddagen spelar men mot Linghem. Första matchen spelas 11.00, och andra matchen startar 16.00


I den östra division 3 serien så kan man spana in LIBK Ungdom Lag 28 spela träningsmatch på söndag. Jag vet inte om det är deras HJ20A lag eller division 3 lag dock. Och de ska spela mot IBF Linköping, men vet inte heller vilken ålder det är på IBF Linköping. Matchstart 14.00 i Folkungahallen iallafall.


Hrm, spelas säkert fler matcher.. Men nu orkar jag inte leta mer..


That's all for now


/Sportzmurfen


Av indibandi zmurfs - 19 augusti 2010 18:25

Vi har kollat hur läget är i Linghem SK med ett par frågor till Linghem's store profil, Per Kustvik.

 

- Hur har försäsongen varit?

Den har varit bra. Nu är vi inne i en hård period med många träningsmatcher för både a-lag och HJ20.
 
- Hur ser den kommande säsongen ut för er (laget)?

Den kommer att vara väldigt spännande för både A-lag i div 3Ö och HJ-20 i HJ-20 A. I våran debut förra året i senior sammanhang kom vi trea och målet i år är naturligtvis att vi ska vara bättre. Våra 93-94 killar kommer ju med vinst i P16 i bagaget så varför inte försvara det i HJ-20?
 
- Hur ser eran spelartrupp ut i dagensläge? Nyförvärv/spelarförluster?
 Vi har tyvärr tappat några spelare som har haft dubbla sporter. Samtidigt så har det kommit tillbaka ett par som har gjort militärtjänst. Men i det stora hela så tror jag ändå att truppen har spetsat till sig, det ser ut så på träningarna. Vi har ju fortfarande en väldigt ung senior trupp så energin är alltid på topp.
 
- Vart kommer ni hamna i serien? 

Som jag tidigare sa har vi höga mål satta, bättre än förra säsongen i Div 3 och i toppen i HJ20.
 
- Hur kommer säsongen se ut för dig som tränare? 
Jag har ett väldigt späckat schema. Jag är inblandad i både Div 3 och HJ-20 i Linghem med Leif Andersson. Jag är också med i Distriktlaget för P15. Så det blir nog en utmaning både för mig och min familj hemma.
 

- Vart har du lärt dig ditt innebandykunnande ifrån? Utbildningar/kollegor eller erfarenhet?

Jag har utbildat mig på så många kurser och seminarium som jag har hittat. Jag har Block 4 som högsta. Jag har varit tränare nu i 10 år. Den bästa utbildningen går jag just nu när jag får jobba med Stefan Hedlund på John Bauer gymnasiets innebandy inriktning.

 

Tack, och ett stort lycka till med säsongen!

Presentation

Fråga mig

143 besvarade frågor

Gästboken

Omröstning

Vilket lag vinner H2 säsongen 12/13
 Bergs IK
 Boxholms IBK
 IBF Antvarden
 IBF Linköping
 IBF Norrköping
 IBK Succé
 Linghems SK
 Linköping FBC
 Linköpings Universitets AIF
 Solfjäderstaden IBK
 Åby IBK Ungdom

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<<
Augusti 2010 >>>

Antal zmurfvisningar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Translate

Föreningar i Östergötland


Ovido - Quiz & Flashcards