Alla inlägg under november 2012

Av indibandi zmurfs - 8 november 2012 16:31

Det blev ett kortare uppehåll, då jag hade förhinder hela den veckan som förra omgången spelades på. Sedan missade jag Linghems match mot Linköpings Universitets AIF IBK förra helgen. Så tänkte väl börja med att orda lite om förra omgången.


- Linköpings Universitets AIF IBK slog IBF Norrköping, vilket i mitt tycke inte är något konstigt. IBF Norrköping lyckades dock prestera ett bra resultat, och är bättre än vad tabellen visar för tillfället. 8-6 till studenterna slutade matchen.


- IBF Antvarden skrällde och tog sin första poäng när man kryssade mot IBF Linköping. På förhand skulle jag inte vara förvånad över resultatet, men med tanke på IBF Linköpings fina säsongsinledning så höjer jag lite på ögonbrynen. Martin Rohlin gjorde comeback för Antvarden och bidrog säkert till mer kvalité.


- Precis som Antvarden, så skrällde även Bergs IK, och tog sin första seger då man slog Boxholm på hemmaplan. Boxholm började med två vinster mot två bra lag, men har nu inkasserat 3 raka torsker. Är det vad vi kan förvänta oss? Ett ojämnt Boxholm som kan slå, men även förlora, mot samtliga lag i serien?


- Åby IBK Ungdom bjöd på oväntat hårt motstånd i sin bortamatch mot FBC Linköping. Vinst med uddamålet är inget som imponerar för FBC Linköping, utan Åby var nära på poäng då FBC avgjorde med knappa 2 minuter kvar av matchen.


- Solfjäderstaden fortsätter gå som tåget då man lite överraskande slog Linghems SK med hela 9-4. Linghem har fått en tuff start på säsongen, men inkasserade två positiva nyheter förra helgen. Vinst mot studenterna och Anton Josefsson gjorde debut för "de gröna".


*


Men nu till kommande omgång.


IBK Succé - IBF Norrköping 9-4

IBK Succé fortsätter vinna, och man fortsätter göra massa mål. IBF Norrköping har en grym målvakt, men frågan är om ens han kan hålla Norrköping kvar i matchen?


-


Boxholm IBK - Solfjäderstaden IBK 5-7

Boxholm har ingen vidare form, men är erkänt starka på sin hemmaplan. Solfjäderstaden kommer med fyra raka vinster, så får väl ses som favorit även i denna match.


-


IBF Antvarden - Bergs IK 7-6

Jag tror IBF Antvarden tar sin första seger i denna match, och Berg åker på en kalldusch. Detta är en nyckelmatch i bottenstriden. Båda lagen tog förra omgången sina första poäng. Kanske omgångens mest intressanta match!?


-


Åby IBK Ungdom - Linköpings Universitets AIF IBK 6-9

Studenterna är bra, men inte lika bra som förra året. Jag tror dock inte de tillåter sig själva att förlora den här matchen, samtidigt som jag vet att Åby kan skrälla denna match. Nej, jag tror det blir en nagelbitare, men att studenterna vinner med två gjorda mål i öppen kasse.


-


Linghems SK - IBF Linköping 10-6

Nykomlingsmöte, som jag dock tror Linghem kommer vinna relativt enkelt. Anton Josefsson gjorde 4 poäng förra matchen, och kommer väl göra något liknande denna match. Finns mer kvalité i Linghem!


/Glazögonzmurfen

 

Presentation

Fråga mig

143 besvarade frågor

Gästboken

Omröstning

Vilket lag vinner H2 säsongen 12/13
 Bergs IK
 Boxholms IBK
 IBF Antvarden
 IBF Linköping
 IBF Norrköping
 IBK Succé
 Linghems SK
 Linköping FBC
 Linköpings Universitets AIF
 Solfjäderstaden IBK
 Åby IBK Ungdom

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Antal zmurfvisningar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Translate

Föreningar i Östergötland


Ovido - Quiz & Flashcards