Direktlänk till inlägg 9 april 2013

Astrozmurfen gör intåg på bloggen....

Av indibandi zmurfs - 9 april 2013 11:46

Som ny medlem i familjen zmurf så ska jag skriva några rader om H3 serien. Som alla kanske vet så vann ju Rimforsa H3 i år. Mycket tack vare sitt nyförvärv Jonas Karlsson. Killen spelade 12 matcher och gjorde 42 mål, hör på den 42 mål och 27 ass, sammalagt 69 poäng. Personligen tror jag inte att riffet hade gått upp utan honom. Jag såg båda matcherna mellan Rimforsa och Mantorp ( som slutade 2:a i serien ) och skillnaden i dom två matcher var just Jonas Karlsson. I första matchen så styrde Rimforsa matchen och vann skotten överlägset, men mycket av skotten kom från "icke-farliga" lägen, samt så var Max Norling i Mantorps målet en fantom. I returmötet så var Jonas Karlsson med och han var inblandade i alla mål har jag för mig,tänker inte tjuvkika på Oibfs sida, men det man såg från sidan av planen var att när Mantorp missade markeringen på Karlsson och då small det i maskorna bakom Max Norling (som denna gång inte alls var dålig men dock inte lika bra som förra gången lagen möttes)


***


Jag såg ungefär 15 matcher i H3 i år och tänkte plocka ut några spelare som jag skulle vilja se högre upp i seriesystemet.


- Jag såg Mantorp spela 4 gånger i år och alla gånger så stod Max Norling. Tycker han ska spela högre upp.


- 3 av dom 4 matcher jag såg så spelade Daniel Petterson back i Mantorp. Han har ett lysande skott och bra speluppfattning. Jag tror han kommer kunna blomma ut rejält i rätt miljö. Kanske ska han byta klubb nu när Mantorp inte gick upp.. ??!!


- Oscar Hjert i Borensbergs IBC tycker jag ska testa spela högre upp. En stabil spelare, bra passningsspel samt speluppfattning.

 

- Tvillingarna Lindholm i Boet IK är två spelare som jag anser skulle hålla i H2. Har mycket rutin sedan deras tid i Tranås samt är två riktigt bra skyttar. 

 

- Henrik "Larre" Larsson från Mantorp. "Gubben" levererar fortfarande, 52 poäng från hans klubba uppdelat på 19 mål och 33 ass. Med rätt spelare runt omkring sig så skulle nog han hålla i toppen i H2 alt i mitten i H1. Har han 4 kedjekamrater som är beredd på att ta grovjobbet hemåt, så Larre för fokusera på anfallspelet, så kommer han göra poäng i dom högre divisionerna också. I skrivande stund så går det rykten om att Tranås och Solfjäderstaden är intresserade av Larsson tjänster. Kommer "Larre" och spela nästa säsong ??

 

- Sebastian Bouvin i IBK Åtvidaberg vill jag se högre upp. En klassiskt skolad innebandyspelare. Bra fart med boll, bra blick över spelet samt väldigt bra skott.

 

- Christian Nilsson från BK Vingen, vilket H2 lag skulle inte vilja ha honom?! Mycket bra skott och bra fart i spelet.

 

Jag har valt och inte ta ut någon från Rimforsa för dom gick ju upp, samt har jag inte sett Åby Ungdom tillräckligt mycket i år för att kunna göra en rättvis bedömning av deras spelare.

 

***

 

Dream Team för H3 :

 

Målvakt :

Back :

Back :

V. Forward :

Center :

H. Forward :

 

Skicka in gärna ditt lag...

Jag kommer släppa mit lag om 7 dagar....

 

 

/Astrozmurfen

 

 
 
Ingen bild

fantast

9 april 2013 15:05

målvakt: joakim claesson Rimforsa IF, släpper in 67 bollar på hela säsongen. håller fortfarande hög klass. utan claesson hade inte rimforsa gått upp. valde mellan joakim och max norling då max gjorde ett par riktigt heta matcher men även några floppmatcher. joakim är en jämnare målvakt därmed en bättre målvakt.

back: Mathias Karlsson Solfjädern ibf, spelade 7 matcher denna säsong. stod för 25 p. inte säker på om han spela back alla 7 matcher men vissa matcher var han det.

back: Jonas Jacobsson IBK Åtvidaberg, här har vi en gammelgubbe som fortfarande spelar på en hög div 3 nivå. 45-åringen stod för 24 p. en ledare både på och utanför planen.

v-forward: Jonas Karlsson Rimforsa IF, tog klivet tillbaka till div 3 och moderklubben Rimforsa IF. Kom från Div 1 och då blir det ganska stor skillnad. Jonas som alltid har spelat högerforward kom tillbaka och spelade vänsterforward och gjorde 69 p på 12 matcher, undrar hur mycket mer poäng det skulle bli om han spela på rätt kant...

center: Sebastian Bouvin IBK Åtvidaberg, la av med innebandyn helt och hållet förra säsongen. kommer tillbaka och står för 57 p. imponerande!! han har farten, passningarna och spelförståelsen. skjuter inte speciellt bra men lyckas lirka in bollarna ändå.

högerforward: Tobias Claesson Rimforsa IF, radarparet claesson/karlsson stod för 115 p tillsammans. vissa säger att man inte gått upp utan jonas men då har man glömt att Rimforsa hade tobias i laget också. även han var en hemvändare efter en kort sejour i FBC Linköping.

reserver: christian nilsson BK Vingen, kom tvåa i p-ligan 2 poäng efter suveräne jonas karlsson, dock med 6 matcher fler spelade. en duktig innebandyspelare.
eddy magnusson IBK Mantorp, har ett bra skott och tillsammans med henric larsson så var det dem två som bärde laget iår. har dock ett hetsigt temprament som han måste träna på.

lycka till Rimforsa i div 2 nästa år och lycka till med nästa års säsong för de andra div 3 lagen.

 
Ingen bild

Luca Toni

9 april 2013 18:23

Målvakt :
Står i valet och kvalet mellan Claesson el Norling.... Satsar på Norling som har fått kämpa lite mer under säsongen. Tycker Claesson har haft en lugnare resa.

Back :

 
Ingen bild

Luca Toni

9 april 2013 18:39

Höger back : Joakim jendernborn Mantorp,
Stabil back som lever på sin rutin och speluppfattning, inte seriens snabbaste men otroligt placerings säker.

V back : Jonas Jakobsson Åtvidaberg, håller med ovanstående.

V Forward : Anton Lindholm Boet, otroligt klok spelare med ett väldigt bra skott. Borde testa och spela högre upp

Center : Markus Ollila Hilmander Mantorp, rutinerad spelare som har spelat stabilt i dom matcherna jag har sett. Går man bara på poäng så skulle inte Markus få ngn plats men man måste se helheten.

H forward : Henrik Larsson, levererad ännu en säsong. Pratade med Henrik efteren match och frågade hur han kände i kroppen. Fick svaret :som alltid, stel och har ont, men gillar och spela så pass mycket så det är bara att köra på :-)

Reserver : Sebastian bouvin, Daniel Pettersson, Tobias Claesson, Sebastian bergström, Johan Palmqvist

Jag följde Mantorp en hel del i år och tycker att Eddy verkigen inte bar laget som ovanstående skrev. Dom viktigaste spelarna i Mantorp var Norling, Jendernborn, Larsson.. Inte stor divan Magnusson... Hört av spelare i Mantorp att Eddy kallar sig Balotelli... Say What? Han borde verkligen träna på sitt psyke...

 
Ingen bild

fantast

9 april 2013 22:23

till luca toni. känns som jag heja lite mer på rimforsa med tanke på all star och du lite mer på mantorp. rimforsa vann serien så min borde ju vara bättre ;)

 
Ingen bild

John Malcowich

9 april 2013 22:25

mitt lag:

målvakt: jag såg en match med Åtvidaberg, då Hultmark stod, han var riktigt bra och spelade stabilt i hela 60 minuter. såg Rimforsa spela några fler matcher och därför måste jag välja Rimforsas målis Joakim Claesson. Ett hett temperament men i särklass seriens bästa målvakt, utan tvekan.


Högerback: Rimforsas lagkapten Martin Ljungberg. En riktigt bra och stabil back med rutin från östgötalaget. Riktigt bra defensiv, brytningssäker och han läser spelet väldigt bra. även väldigt bra offensivt. Bara hans skott som han skulle behöva vässa lite. Han kommer bli en viktig spelare i Rimforsas H2-lag nästa säsong.

Vänsterback: Anton Nilsson IBK Åtvidaberg
Anton har i dom matcherna som jag sett honom spela varit riktigt stabil bakåt, samtigit som han har gjort ca 30 poäng också, en ung spelare med bra defensiv, samt bra offensiv.


Center: John Fransson Rimforsa IF
denna spelare har jag bara sett väldigt få matcher i år, men han är den bästa centern som denna serie hade att erbjuda. han var lika bra offensivt som defensivt. Han är en spelare som alltid ger 100% och det var sällan han stod stilla på planen.


Vänsterforward: Jonas Karlsson Rimforsa IF
Med nästan 70 poäng på 12 matcher så är han seriens bästa spelare, utan tvekan. Ett riktigt bra skott, bra placeringsförmåga och en bra passningsspelare. Även riktigt bra i defensiven. En spelare som jag sett i 4 matcher men jag kan ändå säga att det är seriens bästa spelare. Om han blir kvar i "riffet" så kommer han att bli lagets viktigaste spelare.

Högerforward: Tobias Claesson Rimforsa IF
En bra och ung spelare med bra passningar och bra avslut. Fungerar hur bra som helst tillsammans med Jonas Karlsson och tillsammans så har de gjort 115 poäng tillsammans, (som jag läste ovanför) vilket är riktigt imponerande.

Det blev väldigt mycket Rimforsa i detta lag, men ingen annan kan säga något om att de inte var överlägsna i denna serie. I de matcherna jag såg så var de det bättre laget på alla positioner.

Reserver:
Christian Nilsson BK Vingen
Sabastian Bouvin IBK Åtvidaberg
Stefan Jonsson Rimforsa IF
Jonas Jacobsson IBK Åtvidaberg

 
Ingen bild

Div 3 lirare

9 april 2013 22:36

Jag har spelat div 3 denna säsongen och vad jag kan säga är att div 3 innehåller väldigt många bra individualister. Henric Larsson i Mantorp fick extremt bra beröm ovanför vilket han ska ha. En fantastisk innebandyspelare och trevlig på planen. Men att säga att han håller div 1 klass känns som en rejäl överdrift då jag anser att han är alldeles för otränad fysiskt. I div 3 funkar det att vara targetspelare men i ettan antar jag att man inte kan slå långbollar hela tiden, vilket var det spelet Mantorp enligt mig var bra på.

En som inte nämnts ovanför är Andreas Dernelid(Åtvidaberg)vad jag har sett av honom är han bättre en många ovanstående.

 
Ingen bild

hmm

10 april 2013 07:04

målvakt. Marcus Amdersson KFUM Norrköping lite i brist på annat men då jag sett honom har han varit bra Claesson norling håller inte i div 2. värvar rimforsa en ok målis och behåller laget från i år så blir det topp 5 i 2an nästa år.

H:back: matte karlsson solfjädern är ju klart div 2 mässig även i den formen han håller idag.

v-back. simon sverre rimforsa. stabil och bra enblivande alsvsvensk back.

FW jonas karlsson rimforsa. bara bäst.

fw. tobias claesson poänggörande grovjobbare.

c steffe jonsson rimforsa ja att ingen nänmt honom e ett skämt överlägset bästa centern som fortfarande håller bra div 1 klass

 
Ingen bild

Riffet

11 april 2013 10:40

Mitt allstar team ser ut såhär:

Målvakt:
Joakim Claesson, Rimforsa IF

HB:
Mathias Karlsson, Solfjäderstaden IBF

VB:
Simon Sverre, Rimforsa IF

C:
Stefan Jonsson, Rimforsa IF

HF:
Tobias Claesson, Rimforsa IF

VF:
Jonas Karlsson, Rimforsa IF

 
Ingen bild

Joakim Claesson

11 april 2013 12:46

Då får jag tacka för tändvätskan till kommande säsong "hmm". Bara att försöka visa att du har fel. Men sett till säsongen som varit förstår jag att du tvivlar på min kapacitet då motivationen varit sådär vissa matcher i div3. Bara jobba på och försöka höja sig :)

 
Ingen bild

kan inte låta bli

11 april 2013 19:19

Mv Joakim Claesson som han själv säger behövs det tändvätska men då den finns är han Nr 1
Back 1: Mattias Lilja IBF Norrköping ungdom, resultaten för laget före och efter hans medverkan talar för sig själv, han lyfte hela laget och de var ett topplag så länge han var med.Har tydligen glämts bort i diskussionen.
Back 2: Jonas Jacobsson IBK Åtvidaberg med sin rutin och speluppfattning håller han för spel hägre upp trots åldern.
Forward 1: Jonas Karlsson Rimforsa motivering överflödig
Forward 2: Christian Nilsson Vingen att komma 2:a i poängligan och spela i ett mittenlag är imponerande
Center: Sebastian Bouvin Åtvidaberg komplett spelare som förutom att han gör många poäng tar ett stort ansvar i defensiven. Har lyft Åtvid oerhört jämfört med förra året då han inte var med.

Funderade på Tobias Claesson som är en duktig spelare men anser att bara för att han fungerar bra ihop med Jonas K måste han kunna prestera utan honom. Poängsnittet för Tobias per match före och efter Jonas återkomst är ju enkel matematik.

 
Ingen bild

handlarn

15 april 2013 17:44

målvakt: Max Norling, Mantorp.
klart seriens bästa målvakt.

back 1: Simon Sverre, Rimforsa.

back 2: Daniel Pettersson, Mantorp.

center: Sebastian Bouvin, Rimforsa.

fw 1: Jonas Karlsson, Rimforsa.

fw 2: Christian Nilsson, Vingen.

 
Ingen bild

rätt ska va rätt

16 april 2013 23:01

till ovanstående: kollade upp claessons snitt innan Jonas k gick till rimforsa ocg innan snittade han 3 p per match. och vid slutet av säsongen så snittade han ca 3.6 inte så jätte mycket skillnad egentligen

 
Ingen bild

Hmm

22 april 2013 16:31

Hmm! Finns många bra spelare i div 3! Tittar man på top 3 lagen så finns det kvalitet! Rimforsa var outstanding! Så de flesta från Riffets första lina platsar i All star! Även Första linan i IBK Åtvidaberg med Bouvin , Dernelid och Österström levererade i sin bästa stunder! Där kan det gå undan ibland! Kunde sätta press på RIffet! Men man såg många bra lirare i övriga lag Max Johansson i Trym är en som ska spela med bättre spelare!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av indibandi zmurfs - 4 juni 2013 14:41

Vi har i dagarna bytt ut denna blogg till en hemsida istället!Besök oss på:www.indibandizmurfs.webnode.se /Indibandizmurfs ...

Av indibandi zmurfs - 28 maj 2013 14:13

Tänkte börja skriva lite kring de senast inkomna ryktena som nått bloggen.   - Det ligger viss sanning i att bröderna Claesson kommer flytta från Rimforsa, och det vore kännbart för Rimforsa IF. Jag har fått bekräftat att det kanske är något som ...

Av indibandi zmurfs - 10 maj 2013 19:53

Fick ju igång diskustioner på förra inlägget om hur vi står oss i Östergötland mot resten av länet. Och vi får hoppas att det blir samma respons på detta ämne, nämligen DOMARNA. Vad tycker folk? är de samma gamla rävar till domare år efter år eller f...

Av indibandi zmurfs - 10 maj 2013 19:45

Det är väldigt snålt med tips kring silly season, och därför ligger vi på lågfrekvens här på bloggen. Kan samtidigt meddela att vi gärna blir fler som driver bloggen, så om du vill skriva här på bloggen så skriv till oss på facebook. Vi är inte så må...

Av indibandi zmurfs - 22 april 2013 20:29

Jag tänkte göra en genomkörare på de rapporter jag fått in gällande silly season. Sanningshalten varierar! *** Joacim Bonnevier är enligt Finspång facebooksida och media klar för Finspång IBK nästkommande säsong. Bonnevier kommer från Söder...

Presentation

Fråga mig

143 besvarade frågor

Gästboken

Omröstning

Vilket lag vinner H2 säsongen 12/13
 Bergs IK
 Boxholms IBK
 IBF Antvarden
 IBF Linköping
 IBF Norrköping
 IBK Succé
 Linghems SK
 Linköping FBC
 Linköpings Universitets AIF
 Solfjäderstaden IBK
 Åby IBK Ungdom

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Antal zmurfvisningar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Translate

Föreningar i Östergötland


Ovido - Quiz & Flashcards