Alla inlägg under mars 2011

Av indibandi zmurfs - 31 mars 2011 18:49

Om man redan nu börjar snegla mot nästa säsongs serie i den östgötska herrtvåan så kan vi ganska enkelt konstatera att det troligen blir den bästa serien på väldigt länge, om inte till och med någonsin!


Den är inte riktigt spikad än, då Söderköping fortfarande försöker kvala sig ifrån vår kära division 2-serie, och givetvis hoppas vi att vi slipper se Söderköping IBK i nästa års division 2. Rykten säger även att Mjölby IBF drar ur sitt lag nu när Mjölby IBK åker ner i samma serien. Rykten placerar även Vingen i division 3 nästa säsong, så än vet vi inte exakt hur serien kommer se ut.


Däremot kan vi räkna in följande lag till nästa års division 2:


IBK Succé

Bergs IK

Boxholm IBK

FBC Linköping

KFUM Norrköping IBK

Mjölby IBK

Rimforsa IF

Solfjäderstaden IBK

Åby IBK Ungdom


Sen vet jag inte hur det kommer fungera med kval och så vidare, men några av följande lag kommer säkerligen göra de nio lagen sällskap i nästa års H2:


BK Vingen

IBF Antvarden

IBF Norrköping

IBK Innerstan

Söderköping IBK


Mitt tips är att det blir IBF Norrköping, IBK Innerstan och tyvärr Söderköping IBK som kommer spela H2 nästa säsong!


Men inom snar framtid lär vi få veta exakt hur det kommer bli, vilket vi ser fram emot :)


/Gammälzmurfen

  

Av indibandi zmurfs - 31 mars 2011 11:45



Om du vill bli vår zmurf, är det bara att slänga iväg ett mejl: indibandizmurfs@hotmail.com !


Eller med lite information!


/Vizzelzmurfen

 

Av indibandi zmurfs - 30 mars 2011 21:53

Vi har fått in tips om att Bergs IK kan komma att försvagas en hel del till kommande säsong. Rykten säger att man kan komma att tappa Sebastian Hagård, Jimmy Sandblom, Kim Sundin, Victor Boänges-Engdahl och Daniel Ranta.


Vi tog oss ett snack med Victor Boänges-Engdahl och försökte ta reda på om ryktena stämmer, och vad jag kan komma fram till genom vårt samtal så trodde Boänges-Engdahl att Sebastian Hagård och Jimmy Sandblom kommer lämna. 


Om sig själv berättade Boänges-Engdahl att han varit och tränat med Solfjäderstaden, och att han troligen bestämmer sig inom kort var han kommer spela kommande säsong! Han berättade även att Mathias Karlsson, som förra säsongen tränade FBC Linköping, varit och tränat med Solfjäderstaden. 


Vad gäller Kim Sundin och Daniel Ranta får vi avvakta och se, men det är andra tipset vi fått in angående Daniel Ranta som dock verkade oförstående till ryktet om FBC Linköping.


Vi väntar och ser vad som händer! :)


/Glazögonzmurfen

  

Av indibandi zmurfs - 30 mars 2011 13:34

Ryktezmurfen kom med tipset om att Adrian Allvin var på gång till Linköping. Vi fick en fråga om vem Adrian Allvin är och därför har vi nu pratat lite med Adrian och bett honom berätta lite om sig själv och vi passade såklart även på att fråga om detta rykte stämmer!


Adrian Allvin är född 1994 och läser sitt första år på John Bauer gymnasiet i Linköping!


Stämmer det att du är på väg till Linköping i höst?

Jag är kanske på väg till Linköping i höst, men det hänger lite på om jag får tag på en lägenhet!


Vilket lag är det som är intressant isåfall?

Jag vet inte vilket lag, men jag kommer naturligtvis börja träna med mina klasskamraters lag. Sedan vet jag faktiskt inte, då jag inte har koll på klubbar i Linköping än eftersom jag spelat i division 2 i småland med Vimmerby.

 

Beskriv dig själv som spelare!

Mina styrkor som spelare är att jag snabb, älskar att dribbla och har ett bra spelsinne. Jag ser mig själv som framspelare och som en tekniker då jag alltid försöker använda min teknik.


Vad har du för målsättning?

Min målsättning är helt klart att spela i en klubb som spelar på en högre nivå än division 2.


Vilka meriter har du hunnit samla på dig?

Jag har lirat i Vimmerbys A-lagstrupp säsongen 2010-2011 och jag blev uttagen i Allstar Team i Caperio Täby Cup i P16-klassen!


Något mer den östgötska publiken bör veta om dig?

Jag älskar att ha kul på planen och jag älskar att skämta ;) Och har någon tips på lägenhet så kontakta gärna mig.


Vi på indibandizmurfs hoppas få se Allvin i nästa års division 2 så vi önskar honom stort lycka till med att hitta en lägenhet samt en klubb att spela i!


/Glazögonzmurfen

  

Av indibandi zmurfs - 29 mars 2011 16:48

Tack Facebook!


Man får veta mycket via Facebook, och Jonas Lindell har själv bekräftat via samma sida att man kommer få se honom lira i Motala Sporthall och Solfjäderstadens röda tröja nästa säsong!


Ett klassförvärv av Solfjäderstaden som till hösten spelar i division 2. Jonas Lindell visade iår att han är en riktigt poängmakare på den nivån innan han plockades upp till Mjölbys H1 lag föregående säsong!


Anledningen till att Lindell byter tillbaka till Solfjäderstaden efter bara ett år i Mjölby handlar om att han trivs väldigt bra med grabbarna i Fjädern samt att det blir närmare att pendla. Lindell är nöjd med sin säsong i Mjölby, och trivdes bra i klubben men väljer nu ändå att ta steget tillbaka till Motala och kommer försöka hjälpa Solfjäderstaden upp upp i division 1 igen!


Lindell gjorde 42 poäng på 13 matcher förra säsongen i division 2 och 14 poäng på 12 matcher i division 1.


Lycka till i Solfjäderstaden önskar vi på bloggen!


/Glazögonzmurfen

 

Av indibandi zmurfs - 29 mars 2011 09:14

Efter föregående inlägg har vi fått mail från en person som kan tänkas hjälpa till med information till bloggen, samt ett tips från en privatperson!


Vår nye medhjälpare är ryktezmurfen som sägs ha bra koll på ungdomarna i Östergötland och kommer rapportera olika rykte som går, och eventuella färdiga övergångar.


Ifall du inte vill tipsa oss, så kan du gå in på detta forum och skriva lite. Som det ser ut nu så kommer vi inför nästa säsong koncentrera oss på Herrarnas Division 2 i och med att vi inte är så många kvar som är beredda att hjälpa till på bloggen! :)


Ryktezmurfen meddelar hittills att Anton Forzén ersätter Alexander Skuja i Östgötalaget HJ17. Han meddelar också att Adrian Allvin ryktas vara på väg till något lag i LIBK eftersom han går gymnasiet i Linköping.


Ett annat tips och rykte som kommit på mailen är att Daniel Ranta ska provspela med Linköping IBK's H2-lag, det vill säga FBC Linköping!


Vidare framöver så kommer främsta fokus ligga på Östergötlands H2-serie!


/Gammälzmurfen

    

Av indibandi zmurfs - 21 mars 2011 11:41

Hejsvejs!


Som ni säkert har märkt så har bloggen legat nere under senare del av säsongen, men nu börjar serier så smått gå mot sitt slut och vi går emot en spännande lågsäsong och "silly season".


Alltefter säsongen gått har fler och fler zmurfar hoppat av eftersom tiden inte riktigt räckt till, men vår förhoppning är att vi ska lyckas hitta nya små blåa zmurfar till nästa säsong och skulle man själv vara intresserad av att skriv några inlägg här på bloggen så gör man enligt följande:


1. Hitta på ett passande zmurfnamn

2. Gör en ny mailadress med ditt zmurfnamn [zmurfens.namn@mail.com]

3. Skicka ett mail till indibandizmurfs@hotmail.com och meddela ditt intresse!


På så sätt är du även anonym för oss som driver bloggen!


***


Nu när silly season närmar sig passar jag även på att be er hjälpa oss med vad som pågår runt om i Östergötland. Som ni kanske förstår kan vi inte ha insikt överallt, så ifall du lyckas snappa upp något rykte eller något klart får du jättegärna tipsa oss på indibandizmurfs@hotmail.com. Vi finns även på facebook!


/Gammälzmurfen

 

Presentation

Fråga mig

143 besvarade frågor

Gästboken

Omröstning

Vilket lag vinner H2 säsongen 12/13
 Bergs IK
 Boxholms IBK
 IBF Antvarden
 IBF Linköping
 IBF Norrköping
 IBK Succé
 Linghems SK
 Linköping FBC
 Linköpings Universitets AIF
 Solfjäderstaden IBK
 Åby IBK Ungdom

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Antal zmurfvisningar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Translate

Föreningar i Östergötland


Ovido - Quiz & Flashcards