Alla inlägg under september 2010

Av indibandi zmurfs - 30 september 2010 22:13

Som vi tidigare skrivit så gick rykten om att Markus Adolfsson och Eddy Magnusson var tillbaka i Mantorp. Det är nu klart och de kommer båda spela Mantorps premiärmatch i helgen. Även Simon Ågren är klar för klubben och man bör betrakta Mantorp som ytterst farliga i årets serie. Man seglar till och med kanske upp som favoriter.


/Sportzmurfen

Av indibandi zmurfs - 30 september 2010 15:23

1. 

2.

3.

4. Solfjäderstaden IBK Reserv

5. Bergs IK Reserv

6. Borensberg IBC

7. Boxholm IBK Reserv

8. IBF Linköping Reserv

9. Rimforsa IF Reserv


4. Solfjäderstaden IBK Reserv


Solfjäderstaden har ett lag i division 1 som man kan plocka spelare från, och förra året lyckades man komma 5:a i serien vilket är högre än alla tidigare tippade lag. Visserligen tror jag man tappar många spelare uppåt i föreningen. Men jag tror ändå man blir ett stabilt mittenlag i denna serie. Man har unga spelare att fylla på med, som kommer att gå in och göra det bra i den här serien.


Förra året gjorde Kristian Törmänen flest poäng, och jag tror han är en av dem som tagit steget upp i föreningen. I år blir det svårt att tippa någon poängkung och jag låter det vara osagt vem som gör flest poäng för detta lag.


Jag tror man blir fyra i den här serien.


/Glazögonzmurfen

Av indibandi zmurfs - 30 september 2010 15:00

1. FBC Linköping

2. Finspång IBK

3. Linköping IBK Ungdom Lag 30

4. IBF Norrköping

5. Söderköpings IBK

6. IBK Succé

7. Westerviks IBK


1. FBC Linköping

Jag har kollat upp och det ser ut som att det är Linköpings duktiga 93: or, som ska spela i den här serien. Dem spelade herrjunior serien förra året och lyckades komma 3:a i förra årets serie. Förra årets poängvinnare i 93-laget var Jonathan Tornéus.


Poängvinnare: det är väldigt svårt att skriva FBC Linköpings poängvinnare, då det inte verkar vara klart vilka som ska spela i vilken serie.


Tränare för det här laget är Ronnie Samuelsson och Mikael Wallin, inte några tränare jag vet vilka det är men när jag kollade längre bak verkar det som dessa herrar följt laget från tidig ålder. Vissa matcher kommer dem spela i folkungahallen som anses som en väldigt bra hall. Och andra matcher kommer dem spela i lite sämre hallar. Jag tror dem kommer ha det som krävs för att nå hela vägen till serieseger, deras 93: or är väldigt talangfulla killar.


Årets seriesegrare i Herrjunior Östra: FBC Linköping!!

 

/Muzkelzmurfen

Av indibandi zmurfs - 30 september 2010 12:56

1.

2.

3.

4.

5. Bergs IK Reserv

6. Borensberg IBC

7. Boxholm IBK Reserv

8. IBF Linköping Reserv

9. Rimforsa IF Reserv

 

5. Bergs IK Reserv


Tiden börjar bli knapp och därför kommer jag inte skriva så mycket om reservlagen i serien, utan koncentrera mig på representationslagen. Bergs IK är en förening i harmoni, i alla fall för mig som utomstående. Föreningen mår bra och man har många talanger på tillväxt som kommer få chansen i detta lag i år.


Nyckelspelare den här säsongen blir de A-lagsspelare som kommer ner och gör några matcher i detta lag. Förra året var Jonas Roback och Martin Önnegren nere ett par gånger och visade vägen. De som slåss om titeln som poängkung i år blir Petter Alm och Sebastian Gryvik.


De har en ny tränare i Tobias Johansson som säger att man kommer spela med olika lag i alla matcher. Men man kommer ge chansen till fler juniorer den här säsongen.


Jag tror Bergs IK Reserv blir ett stabilt lag i den här serien och kommer att ta sina segrar. Ett intressant lag i en intressant förening.


Jag tror de kommer 5:a i årets H3 Västra.


/Glazögonzmurfen

Av indibandi zmurfs - 30 september 2010 10:04

Bergs IK spänner musklerna än mer när man nu gjort klart med Robert Pernmalm som både spelat i Solfjäderstaden IBK och KFUM Linköping (Som det hette innan LIBK). Pernmalm har Bergs IK som modersklubb och återfinns numera i Bergs IK, som numera borde vara med och hota om seriesegern. Ett klassförvärv på den här nivån.


/Bondzmurfen

Av indibandi zmurfs - 28 september 2010 15:37

1.

2. Finspång IBK

3. Linköping IBK Ungdom Lag 30

4.IBF Norrköping

5. Söderköpings IBK

6.IBK Succé

7. Westervik IBK


2. Finspång IBK

Förra året spelade Finspång IBK i två serier med det här laget. I juniorserien förra året lyckades Finspång komma på en femte plats, det är enbart ett lag med från förra året som kom förre Finspång IBK. I den andra serien Finspång IBK spelade var 94:a serien, där lyckades Finspång gå igenom hela serien genom att vinna varenda match. Och en väldigt bra målskilnad, 172 gjorda mål och 34 insläppta mål.


Poängkung: Jag tror det kommer bli Jonathan Wiklund. Han lyckades göra 49 poäng på 16 matcher förra året.


Räknar med att juniorlaget kommer spela sina matcher i aleceum eller Grosvad Arena som det heter nu. En fullstor hall och det är de väldigt ont om med fullstora hallar i Östergötland. Tränare för det här laget är Jimmy Eliasson och Stefan Nilsson, Jimmy Eliasson som tidigare varit i IBF Norrköping. Förra året lyckades han och Stefan Nilsson föra Finspång IBK till serieseger och DM-guld! Ett bra facit efter en säsong tillsammans i Finspång. Jag tror inte dem kommer lyckas ta hem hela serien, dem är unga killar och tror inte dem kommer rubba dem som vinner serien enligt mig.


/Muzkelzmurfen

Av indibandi zmurfs - 27 september 2010 17:01

1.

2.

3. Linköping IBK Ungdom Lag 30

4. IBF Norrköping

5. Söderköpings IBK

6. IBK Succé

7. Westervik IBK


3. Linköping IBK Ungdom

Det här laget gjorde det bra förra året då dem mötte 93/94: or, tills den här säsongen har dem klivit upp et seriesystem och tror dem kommer klara det med bravur. Dem har talangfulla killar allihopa och om jag inte har fel har dem gått lång i SM för klubblag.


Förra årets poängkung blev: Felix Lanver, tror han även kan göra massvis med poäng även det här året.


Dem kommer spela många matcher i Folkungahallen som vi tidigare sagt är en nybyggd och fin hall. Vissa matcher ska dem spela i kärnhallen också. Tränaren för det här laget är Johan Råsbrink som borde lärt sig mycket om innebandy efter allt dömmande på väldigt hög nivå. Jag tror att dessa ungdomar kommer överraska på de lite äldre juniorlagen.


/Muzkelzmurfen

Av indibandi zmurfs - 27 september 2010 13:10

Nu är första omgången i H2 spelad och visst fick vi beskåda premiärskrällar. Dock inte så många, men jag anser att det är lite skräll på att Rimforsa slog Antvarden, men den största skrällen stod ändå FBC Linköping för när man besegrade segertippade KFUM Norrköping IBK.


IBF Linköping slog redan förra helgen Succé IBK med ynka 7-6. Det är några mål för lite för att allt skulle vara som jag trodde det skulle. Frågan är om det var Succé som var bättre än väntat eller om det var IBF Linköping som var sämre än väntat. Ett spännande resultat inför försättningen. Jag tippade rätt i den här matchen i mitt tips jag la ut!


Antvarden fick se sig besegrade i premiären mot ett nedflyttningstippat Rimforsa IF. Det är i mina ögon lite av en skräll, men jag tror snarare att Antvarden är sämre än jag trodde än att Rimforsa är så mycket bättre. Roligt dock att några av de yngre visade framfötterna. Tänker främst på Jonas Karlsson och Joakim Rambin. Här tippade jag fel i mitt tips.


Nykomlingarna Åby IBK Ungdom fick en mardrömsstart på den här säsongen. Men mötte seriens "dark horse" som totalt körde över Åby IBK Ungdom med hela 10-1. Men jag väljer att berömma och skriva upp Bergs IK, snarare än sänker och skriver ner Åby U. Åby tror jag kommer hamna på säker mark, men Bergs IK ska man räkna med i toppen på allvar nu. Jag tippade rätt i mitt tips.


Mjölby IBF - Åtvidaberg var ett nykomlingsmöte av annorlunda karaktär. Mjölby är tippade på övre halvan medan Åtvidaberg är tippade sist. Jag trodde på kross i den här matchen, och jag undrar vad som gjorde att fallet inte blev så. 5-2 slutade matchen, och det känns som det är Åtvids maxprestation. Hur som helst tippade jag rätt.


Söderköping IBK slog som väntat Boxholm IBK. Men det började inte så bra då Boxholm gick upp i en 4-1 ledning efter ungefär halva matchen. Söderköping verkade frustrerade och kollade Ragvalds bananvinkel. Den visade sig vara 6,5 cm stor vilket resulterade i matchstraff. Det skulle visa sig bli matchavgörande och Söderköping kunde vända och vinna med 9-6. Jag tippade fel.


KFUM Norrköping gick in som favoriter till seriesegern den här säsongen, men gick tidigt på pumpen. FBC Linköpings unga lag skrällde direkt och besegrade tunga KFUM Norrköping. Imponerande, och något oväntat. Jag tror fortfarande på KFUM i toppen, och FBC Linköping får man nog ta mer på allvar än jag trodde på förhand. Jag tippade fel i den här matchen.


/Glazögonzmurfen 

  




Presentation

Fråga mig

143 besvarade frågor

Gästboken

Omröstning

Vilket lag vinner H2 säsongen 12/13
 Bergs IK
 Boxholms IBK
 IBF Antvarden
 IBF Linköping
 IBF Norrköping
 IBK Succé
 Linghems SK
 Linköping FBC
 Linköpings Universitets AIF
 Solfjäderstaden IBK
 Åby IBK Ungdom

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30
<<< September 2010 >>>

Antal zmurfvisningar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Translate

Föreningar i Östergötland


Ovido - Quiz & Flashcards