Alla inlägg under april 2011

Av indibandi zmurfs - 29 april 2011 17:00

Hej!

Hej!

Vem är du ifall någon inte skulle råka veta?

En snabb presentation låter ungefär såhär; Jag heter Mathias, är 23 år gammal och bor för tillfället i Linköping. Senast jag spelade innebandy var säsongen 2006/2007, då i KFUM Linköpings marinblå tröja. Annars har jag spelat i Finspång IBK större delen av min karriär och hade ett par riktigt magiska år där. På grund av en skada i ryggen tvingades jag sedan lägga klubban på hyllan och valde då att sadla om till tränare istället. Senaste säsongen tränade jag FBC Linköping som hamnade 5:a i H2. Det senaste året har suget att själv spela innebandy vuxit enormt, och jag har bestämt mig för att helhjärtat göra ett sista försök att spela innebandy igen och än så länge känns det bra.

 

Vad kan mer vara värt att veta om mig? Jag är en fantastiskt dålig förlorare och försöker hela tiden göra mitt bästa för att undvika att känna förlustens bitterhet. Idag vet jag inte var jag står som spelare, men när jag lirade förut var jag nog rätt teknisk. Jag har spelat forward nästan hela mitt liv, men senaste två säsongerna jag spelade var jag back.


Du är nu klar för Solfjäderstaden IBK, varför valde du att byta till Solfjäderstaden IBK?
Det stämmer! Jag har bestämt mig för att spela för Solfjäderstaden IBK nästa säsong och jag måste säga att helheten fällde avgörandet. Och ärligt talat så var beslutet busenkelt. Solfjäderstaden är en seriös förening som både har en seriös och duktig tränare (Jocke Bååth) samt en kompetent trupp. En stark bidragande orsak är också den seriösa försäsong som bedrivs. Att jag dessutom har planer på att flytta till Borensberg underlättade mitt beslut än mer. Sedan måste jag även nämna hallen och publiken – jag trivs på stora planer och det intresse som finns i Motala är beundransvärt och det är alltid mycket folk när Fjädern spelar innebandy.


Vad har du för personlig målsättning med säsongen och vad har du för målsättning med laget?
Min personliga målsättning är att kunna spela innebandy igen! Det kommer att krävas hårt jobb med att vårda kroppen och att träna rätt under först och främst försäsongen, men sen även under säsongen. Givetvis kommer jag ha innebandyrelaterade mål också, men de väntar jag med att sätta tills vi kommer närmare säsong. Målsättningen för laget är att åka buss till bortamatcherna säsongen 2012/2013. Det vill säga, vinna serien! Jag är övertygad om att vi kommer att kunna vinna varje enskild match under säsongen, så det gäller att hålla en jämn nivå och ha det lilla flytet med oss så tror jag absolut vi har chansen att gå hela vägen.


Någon i Solfjäderstaden som imponerat extra mycket på dig hittills?
Vi har bara haft frivilliga ”tvåmålsträningar” nu efter säsongen i väntan på försäsongen, så alla har ju inte varit och tränat. Men jag måste faktiskt nämna några juniorer som verkligen visat att de vill vara med och konkurrera om en plats kommande säsong. Jag tänker främst på Henrik Danielsson, William Larsson, Fredrik Nyman och Victor Schelin. Måste även nämna supertalangen Simon Karlsson (f.1996) som verkligen imponerat.


Vilka vinner årets division 2-serie?
Jag tror som sagt på oss, men såklart borde ju även Mjölby vara en av favoriterna. Om Succé IBK får ihop alla pusselbitar man nu håller på att lägga så bör även de vara med och hota i toppen. Boxholm IBK och KFUM Norrköping är stabila topplag men kommer inte heller den här säsongen räcka ända fram.


Vem vinner interna poängligan i Fjädern?
Jag tror att Jonas Lindell både blir Fjäderns och hela seriens poängkung! Tror dock att Didrik Karlsson snor titeln om han kommer tillbaka från sin korsbandsskada skapligt i tid ;)


Vilket nummer kommer du att bära på ryggen?

Vad som står på ryggen är ointressant, det är märket på framsidan som betyder något!

Något mer du skulle vilja ha sagt?
Nej!


Vi tackar Mathias Karlsson för pratstunden och önskar honom stort lycka till i Solfjäderstaden IBK.


/Glazögonzmurfen

  


Av indibandi zmurfs - 29 april 2011 13:52

Senaste ryktena kommer från den östra delen av länet och Söderköping! Det sägs att BK Vingens två bästa spelare, Kim Wall och Mikael Nilsson är klara för Söderköping IBK i deras återkomst i division 1. Det är två namn som både spetsar och breddar truppen.


Frågan är dels om detta är sant, och dels om Söderköping nöjer sig med dessa två som nyförvärv eller om man fortfarande är på jakt efter fler spelare?!


Fortsättning följer...


/Glazögonzmurfen

  

Av indibandi zmurfs - 28 april 2011 22:00

Hej Victor Engdahl-Boänges!

Hej!


Vem är du ifall någon inte skulle råka veta?

Jag heter Victor och har spelat i Bergs IK förra säsongen. Jag är en kille som har hett humör på planen. Jag spelar hårt och nästan på gränsen när det gäller matcher! Jag är en vinnarskalle som heter duga, vägrar att förlora och är en fruktansvärt dålig förlorare. Min starka sida av innebandyn är nog att jag aldrig ger mig, kämpar tills jag blir nöjd vilket jag också har svårt att bli. Min svaga sida är mitt humör som ställer till det ibland men det jobbar jag på hela tiden. Men utanför planen ser jag mig själv som en skojare och väldigt lätt människa som gärna skojar och driver med laget. Skulle jag själv få beskriva mig med tre ord skulle de vara: snäll, rolig och galen.


Du är nu klar för Solfjäderstaden IBK, varför valde du att byta till Solfjäderstaden IBK?
Anledningen till att jag valde Solfjäderstaden IBK är inte bara på grund av innebandyn utan allt; publik, laget, tränare, satsningen mm. När jag kom på första träningen kändes det som om jag har känt grabbarna i flera år och jag kände mig som en i familjen och det gjorde mycket i mitt val. Med bra grabbar o tränare så kommer man långt.


Vad har du för personlig målsättning med säsongen och vad har du för målsättning med laget?
Min personliga målsättning för i år är att först och främst vara skadefri och känna att jag utvecklas som innebandyspelare. Min målsättning med laget kan jag bara säga en sak och det är att gå hela vägen upp en serie! Finns inget annat jag vill.


Någon i Solfjäderstaden som imponerat extra mycket på dig hittills?

Oj, svår fråga! Det är många som är riktigt bra, men måste jag säga någon så är det nog Mathias Karlsson, med tanke på att han inte har spelat på så länge och är så bra är helt otroligt! Får han bara ett skadefritt år så vet jag att han kommer att tillföra massa!


Vilka vinner årets division 2-serie?

Haha! Jag kan väl inte säga något annat än att jag tror på oss men man vet inte. Det blir en bra serie i år och det är kul!


Vem vinner interna poängligan i Fjädern?
Ja du, jag vet ju att Jonsson inte kommer ta hem det efter kongo-träningarna, så mitt svar blir nog Sonesson (Mikael)


Vilket nummer kommer du att bära på ryggen?

Jag vet inte vilka som har vilka nummer, men är 29:an ledig blir det ju det men annars blir det nog 25 hoppas jag på.


Något mer du skulle vilja ha sagt?

Det ända jag vill ha sagt är att när serien drar igång så hoppas jag att så många som möjligt följer oss under vår resa!


Tack för denna pratstund, och stort lycka till med säsongen i Solfjäderstaden IBK!

 

/Glasögonzmurfen

     

Av indibandi zmurfs - 28 april 2011 18:52

Det händer säkert massvis runt om bland föreningarna just i detta nu, och vi ska försöka göra en ny sammanfattning av lite rykten som har nått oss.


***


Ett galet rykte säger att bröderna Pettersson är på väg tillbaka till IBK Succé. Då pratar vi om jättetalangen Lucas som de senaste säsongerna har haft lekstuga i Linghem. Men vi pratar framförallt om Linus som den senaste säsongen spelat SSL med Linköping IBK. Jag är beredd att tro på att det ligger en gnutta sanning i det hela, men jag skulle bli oerhört förvånad om Linus Pettersson väljer att börja varva ner sin karriär redan nu. Oavsett är det ett helgalet, men även superintressant rykte!


***


Joakim Lagerqvist till Åby IBK Ungdom?! Varför inte, vi fick en kommentar på bloggen som skvallrade. Om det är sant eller inte är en annan sak. Dock skulle det finns logik i detta klubbyte ifall Lagerqvist vill ta nästa klv i sin innebandykarriär.


***


Victor Engdahl-Boänges har bekräftat att både han själv och Mathias Karlsson är helt klara för Solfjäderstaden IBK kommande säsong. Engdahl-Boänges är en etablerad poänggörare och kommer säkerligen göra poäng även i Fjädern nästa säsong. Karlsson är en gammal talang som nu gör comeback efter ett par års frånvaro.


Senare under kvällen eller under morgondagen kommer en intervju ut med Engdahl-Boänges!


***


Söderköping IBK har nu några veckor efter kvalmissen fått en friplats till nästa års division 1, vilket man tackat ja till utan att blinka. Det betyder att H2 serie måste fylla den platsen med ett annat lag. Borde rimligen bli IBF Norrköping eller IBF Antvarden. Stort grattis till Söderköping IBK för detta!!! Det ska bli intressant att se hur Söderköping agerar på silly season nu!


/Glazögonzmurfen

 

Av indibandi zmurfs - 21 april 2011 21:18

Vi har tagit oss tid till att prata lite med Henric Larsson som började säsongen som poängkung i Mjölbys H2-lag och avslutade säsongen som producerande forward i Mjölbys H1-lag.


När vi bad honom att beskriva säsongen som varit så berättar han att säsongen har varit tung för Mjölby som förening. Till nästa säsong får Mjölby IBK börja om i division 2 och spela mer med egna produkter. Larsson påpekar att föreningen har många duktiga spelare från ungdomsleden. Larsson säger att föreningen jobbar hårt för att behålla sin nuvarande tränare Mattias Rydén.


Vad det gäller spelarfronten så är det bara Jonas Lindell som har lämnat föreningen, och det kommenterar Larsson med meddela att han tycker det är jättetråkigt att förlora sin parhäst från fjolårssäsongen. Larsson själv är nöjd med sin egen säsong då han själv ser sig själv som en poänggörare och lyckades göra massa poäng i både i division 2 och i division 1.


På frågan om han kommer spela en säsong till säger Larsson att suget finns, men att det måste kombineras med familj isåfall vilket kan bli ett problem. Sen beror det också på vem som är tränare!


Vi tackar Henrik Larsson för denna gång och önskar honom lycka till nästa säsong, om han nu väljer att köra ett år till.


/Gammälzmurfen

   

Av indibandi zmurfs - 21 april 2011 07:57

Här kommer ett par galna silly season-rykten samt några lite mer trovärdiga. Var och en får själva avgöra vad de tror är sant och inte :)


Tomas Edstrand ryktas vara påväg till Finspång IBK H3 för att kunna satsa på dömandet. Vi zmurfar tror inte det ligger någon sanning i detta då Edstrand troligen skulle spela i Söderköpings H3 lag ifall han skulle vilja spela på den nivån för att kunna satsa på dömandet.


 ***


Vi har fått in tips om att Emil Rejsmar skulle vara på väg till Finspång H1, vilket också är ett rykte vi zmurfar inte tror stämmer. Dels för att Rejsmar inte håller på den nivån, samt för att Finspång redan har många duktiga målvakter. Rejsmar spelar idag för KFUM Norrköping IBK i H2.


***


KFUM Norrköping IBK ryktas även ha två spelare på ingång. Robbin Digemo och Robert Lidberg-Karlsson från BK Vingen ryktas vara på väg till klubben. Båda spelarna skulle förstärka ett redan starkt KFUM Norrköping IBK. Vi zmurfar tror det kan finnas lite sanning i dessa rykten då det verkar osäkert ifall BK Vingen kommer spela H2 nästa säsong eller inte.


***


Här kommer ett galet rykte, och det är att Petter Wester sägs vara på väg tillbaka till IBF Norrköping i H3. Anledningen skulle vara att fotbollen stoppar Petter från att spela innebandy på den nivån (Allsvenskan med Åby). Jag har hört om sådana här fall tidigare, och därför kan jag inte avfärda detta rykte men jag tror Petter spelar allsvenskt med Åby i höst.


***


IBF Norrköping verkar ha fått blodad tand efter kvalförlusten mot IBK Innerstan och nu pratas det om att man håller på att få in backen, Jonathan Niberius, från BK Vingen. Något vi zmurfar mycket väl tror kan vara sant. Frågan är vad som händer med Vingen bara. Strykgäng i H2 eller omstart i H3?


***


KFUM Norrköping IBK verkar tappa några spelare på damsidan. Emelie Lundin och Jenny Lönn ryktas vara klara för IBF Linköping och Sofi Persson sägs ska sluta med innebandyn.


***


Något som numera är officiellt är att Alexander Andersson och Hampus Johansson är klara för Åby IBK Oilers. Dessa två ska tillsammans med de egna produkterna Henrik Ivarsson och Joakim Marcus ingå i en talanggrupp som kommer träna med det allsvenska laget, men få matchning i H2 laget. Alexander Andersson kommer senast från IBF Norrköping och Hampus Johansson från Linköping IBK Ungdom (Dock spelade han mesta delen av säsongen för BK Vingen).


/Glazögonzmurfen

 

Av indibandi zmurfs - 19 april 2011 17:03

Nu är säsongen 2010/2011 slut.

Efter en säsong så börjar lagena att titta på sina trupper. Ifall man behöver värva lite nytt. Så tänkte försöka va med och presentera så mycket som möjligt som händer under silly season på dam sidan.

 

Lite rykten som poppat upp redan nu är:

Enligt ryktena så är Lilja klar för Åby Oilers.

Madeleine Lilja 

Till: Åby oilers (D2)

Från: Finspångs IBK (D2)


Ryktas även att Vingen Tjejerna är på väg tillbaks till vingen ifrån KFUM Norrköping.

Alexandra Marsh

Johanna Olsen

Till: BK Vingen (D3)

Från: Kfum Norrköping (D2)


Åby har gått ut med på sina hemsida att dem kommer göra en stor satsning på damsidan.

Det kommer va Tommy Karlsson som kommer va huvud coach. Han tog över damlaget är Johan Lönnborg efter halva säsongen. Så nu kommer Tommy ha  laget från början. Kan bli en intressant satsning. Kommer bli kul och följa.


Kommer även bli kul o följa hur

Solfjäderstaden , IBF Linköping, Mjölby IBKs Trupper kommer se ut kommande säsong.



Ifall ni hör några roliga rykten så tveka inte och hör av er.


/Cowboyzmurfen

  

D2
Av indibandi zmurfs - 19 april 2011 12:52

Bergs IK verkar vara det stora namnet på silly season, speciellt när det gäller att tappa spelare. Vi har fått in två rykten till angående Bergs.


Kim Ceasar

Från: Bergs IK

Till: IBK Innerstaden


Joakim Nyberg

Från: Bergs IK

Till: IBK Mantorp


Fortsätt att tippa oss zmurfar.


/Gammälzmurfen

 

Presentation

Fråga mig

143 besvarade frågor

Gästboken

Omröstning

Vilket lag vinner H2 säsongen 12/13
 Bergs IK
 Boxholms IBK
 IBF Antvarden
 IBF Linköping
 IBF Norrköping
 IBK Succé
 Linghems SK
 Linköping FBC
 Linköpings Universitets AIF
 Solfjäderstaden IBK
 Åby IBK Ungdom

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2011 >>>

Antal zmurfvisningar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Translate

Föreningar i Östergötland


Ovido - Quiz & Flashcards