Direktlänk till inlägg 12 april 2013

SDF-SM: HJ17 till KVARTSFINAL

Av indibandi zmurfs - 12 april 2013 22:20

Jag har precis suttit och följt våra östgötaherrar i sin avgörande match mot Västmanland via livematch. Det blev kross, och nästan tvåsiffrigt. 9-2 är äckligt bra, och jag Östergötland har satt sitt namn på kartan ordentligt. För ett par år sedan jublade andra distrikt att få Östergötland i sin grupp. Det gör man inte nu längre. Det lär inte Småland göra som får oss i kvartsfinal. Östergötland är en mardrömsmotståndare för Småland. Jag har sagt det förut, och jag säger det igen. Östergötland har kapacitet för medalj, och jag tror ta mig tusan att man har chans på guldet. 


Matchens lirare mot Västmanland blev Rasmus Abrahamsen utsedd till, igen. Det verkar som Abrahamsen har snott förstaplatsen i kassen, och det mycket välförtjänt, då han nu blivit utsedd till matchens lirare två matcher. Otroligt imponerande. Finns ju inte så mycket att säga om den här matchen, 9-2 talar sitt tydliga språk. Fick rapporter om att Västmanland var stora som hus och spelade väldigt fysiskt. Medan Östergötland spelade.. innebandy! Bra innebandy!


Det här är första gången på 10 år som Östergötland är i kvartsfinal i HJ17-SM. Det är stort för distriktet, men det betyder inte ett skit för laget. Tro mig, det finns för många vinnarskallar och spelare som är vana att vinna för att de ska vara nöjda över denna bedrift. Småland kommer stå för motståndet i kvartsfinalen, vilket kommer vara en otroligt tuff match. Men jag vill tro att Östergötland har mer kvalité, och därmed kommer vinna matchen. Jag bara väntar på att en spelare som Felix Lanver ska vakna till liv och gå in och frälsa laget. Nu spelas det om medaljer. Positiva nyheter är att Jacob "Sigge" Sigfridsson är tillbaka efter sjukdom, och spelade kvällens match. Sigge är en av Sveriges absolut största talanger, och inte många i detta SM kan jämföra sig med honom. William Larsson har verkligen visat sig från sin bättre sida detta SM, och ligger i toppen av poängligan. Emil Dagnäs producerar massa poäng med sin otroliga speed. Jag kan fortsätta hur länge som helst, och min poäng är: Småland (och övriga distrikt) kan försöka plocka bort enstaka spelare, men oavsett så finns det andra som kan kliva fram och avgöra. 


Kvartsfinalen spelas 9.45 imorgon!


Poänggörare mot Västmanland:

Emil Dagnäs 2+1
William Larsson 2+1
Petter Alm 2+0

Richard Karlsson 1+1

Anton Isaksson 0+2

Jacob Sigfridsson 0+2

Jonathan Hallin 1+0

Marcus Avetun 1+0

Filip Storm 0+1

Felix Lanver 0+1


/Glazögonzmurfen

 

 
 
zlatan

zlatan

12 april 2013 23:25

Har läst att Tobias claesson är skadad

http://hast

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av indibandi zmurfs - 4 juni 2013 14:41

Vi har i dagarna bytt ut denna blogg till en hemsida istället!Besök oss på:www.indibandizmurfs.webnode.se /Indibandizmurfs ...

Av indibandi zmurfs - 28 maj 2013 14:13

Tänkte börja skriva lite kring de senast inkomna ryktena som nått bloggen.   - Det ligger viss sanning i att bröderna Claesson kommer flytta från Rimforsa, och det vore kännbart för Rimforsa IF. Jag har fått bekräftat att det kanske är något som ...

Av indibandi zmurfs - 10 maj 2013 19:53

Fick ju igång diskustioner på förra inlägget om hur vi står oss i Östergötland mot resten av länet. Och vi får hoppas att det blir samma respons på detta ämne, nämligen DOMARNA. Vad tycker folk? är de samma gamla rävar till domare år efter år eller f...

Av indibandi zmurfs - 10 maj 2013 19:45

Det är väldigt snålt med tips kring silly season, och därför ligger vi på lågfrekvens här på bloggen. Kan samtidigt meddela att vi gärna blir fler som driver bloggen, så om du vill skriva här på bloggen så skriv till oss på facebook. Vi är inte så må...

Av indibandi zmurfs - 22 april 2013 20:29

Jag tänkte göra en genomkörare på de rapporter jag fått in gällande silly season. Sanningshalten varierar! *** Joacim Bonnevier är enligt Finspång facebooksida och media klar för Finspång IBK nästkommande säsong. Bonnevier kommer från Söder...

Presentation

Fråga mig

143 besvarade frågor

Gästboken

Omröstning

Vilket lag vinner H2 säsongen 12/13
 Bergs IK
 Boxholms IBK
 IBF Antvarden
 IBF Linköping
 IBF Norrköping
 IBK Succé
 Linghems SK
 Linköping FBC
 Linköpings Universitets AIF
 Solfjäderstaden IBK
 Åby IBK Ungdom

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Antal zmurfvisningar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Translate

Föreningar i Östergötland


Ovido - Quiz & Flashcards