Direktlänk till inlägg 19 oktober 2012

Tippning H2 - Omgång 4

Av indibandi zmurfs - 19 oktober 2012 10:42

Först lite dravel om föregående omgång innan jag kommer till denna omgångs tippning. Den stora överraskningen sett till resultaten i år är väl att IBF Linköping slog Boxholm. Jag varnade lite om det i min tippning, och nu har jag tippat samtliga Boxholms matcher fel. IBF Linköping kanske är den största "dark horsen" i denna serie, då man är tippade i botten av många. Styrkebesked att först kryssa mot Åby och sen slå Boxholm.


Den andra matchen jag tippade fel vad FBC Linköping - IBF Norrköping, där jag trodde att IBF Norrköping skulle vinna i sudden, men det blev en uddamålsvinst för FBC Linköping, så jag kan väl inte säga att jag var jättelångt borta den matchen. FBC Linköping blir som sagt livsfarliga i år, men oroväckande att man förlorade mot Boxholm. I övrigt var det inga skräller, enligt mig. IBK Succé fortsätter ånga på, och det ser onekligen bra ut. Frågan är om de inte kommer springa igenom denna serie lekande lätt? Solfjäderstaden har två raka segrar i och med segern mot IBF Antvarden, men har sällan vad som krävs för att hota i toppen.


*


Till denna veckas tippning då:


IBF Antvarden - Linköpings Universitets AIF IBK 6-8

Här varnar jag för skräll, men hjärnan säger ändå att LiU är för starka för Antvarden att få på. Men LiU's tveksamma resultat i inledningen imponerar inte, och jag tror Antvarden kommer vara med i denna match. Man har dessutom en bra förstärkning i Martin Rohlin som gör comeback i Antvarden efter ett par år därifrån. En seger med liten marginal för LiU är vad som väntar.  


-


Åby IBK U - Solfjäderstaden IBK 6-7 SD

Det här kommer bli en kanonjämn match där Åby kommer till spel med ett riktigt starkt lag, som är förstärkt sen förra matchen mot Succé. Erik Magnusson är tillbaka efter en match i Allsvenskan. Solfjäderstaden har dock startat piggt, och i slutändan tror jag att Fjädern tar hem det här, dock i sudden. Åby kommer ha stor nytta av att planen är liten.


-


Linghems SK - FBC Linköping 7-8

Prestigemöte mellan dessa två lag. Om jag inte minns helt fel så vann FBC Linköping försäsongsmatchen mellan dessa två lag? Idag är båda lagen förstärkta sedan dess, och jag tror på en knallhård match. Omgångens mest intressanta match om ni frågar mig. Jag tror på FBC Linköping som största konkurrenten till Succé som det ser ut nu, och därför tror jag man också lyckas vinna denna match.


-


Boxholms IBK - IBK Succé 4-11
Succé kommer fortsätta mosa lagen i deras väg. Vad säger Boxholms förlust i senaste matchen? Nae, jag tror på storseger för Succé, och Boxholm kommer inte ha något att säga till om i denna match. Visst att de har slagit både LiU och FBC Linköping. Men Succé är Succé! Aldrig!


-


IBF Norrköping - IBF Linköping 6-4

Med tanke på resultaten hittills, så kommer det här bli en jämn match också. Men jag tror ändå IBF Norrköping är snäppet vassare än IBF Linköping, och om inte, så kommer målvaktsmatchen avgöra då IBF Norrköping har bättre målvakt. IBF Linköping verkar obehagliga, och den här matchen ska bli intressant att se ifall man kan störa lag som IBF Norrköping.


/Glazögonzmurfen

 

 
 
Ingen bild

Inside

19 oktober 2012 12:27

Olle Källström , avetun borta för fbc. Lagkapten Molander sjuk och osäker på spel. Talar för linghem

indibandi zmurfs

19 oktober 2012 12:35

Var är Anton Josefsson då?

 
Vän av ordning

Vän av ordning

19 oktober 2012 13:10

FBC slog ju Linghem utan Avetun, Olle och Molander sist... Så med andra ord borde det ju finnas folk som kan ersätta dem. Eller?

http://Inte den här

 
Ingen bild

Josefsson

19 oktober 2012 14:43

Är på väg till Linghem. 30 dagars karens

 
Ingen bild

Inside

19 oktober 2012 15:02

Spelade inte mot IBF nkpg heller. På väg till linghem igen .

 
Ingen bild

Hasse Aro

20 oktober 2012 00:14

Ok Tjaråå

 
Ingen bild

succe

21 oktober 2012 08:32

herregud vilken lag maskin succe blivit ! och surhuvudena är borta? dom vart hårt prövade nere i boxholm men höll sig kalla ändå..

succes första kedja anser jag är bäst i serien och Leo i målet verkar bara bli bättre o bättre.

det blir solfjädern som blir den svåra uppgiften`??

indibandi zmurfs

21 oktober 2012 11:26

Solfjäderstaden har börjat bra, men har inte ställs mot något lag i toppen än. Jag tror FBC Linköping blir största konkurrenten :)
Succe ser oförtjänt bra ut som sagt och jag tror ingen kommer kunna stoppa den maskinen!!

 
Ingen bild

Åskådare Norrköping - IBF Lkpg

22 oktober 2012 12:18

IBF Linköping malde ner Norrköping som knappt orkade gå till bänken för att byta i sista perioden. IBF Lkpg ser starka ut i kropp och kondition samt har linjer och taktik i sitt spel, vilket Norrköping absolut inte hade. IBF Lkpg ändrade taktik i sista perioden vilket vände matchen totalt till klar seger.

 
Ingen bild

Hej

22 oktober 2012 17:15

Såg fbc - lsk och måste säga att fbc gjorde det bra även om deras 5-0 ledning efter andra perioden var lite orättvist. Lsk har ett bra lag men förlorar mycket på att målvakterna inte håller i div 2.

 
Ingen bild

åskådare

23 oktober 2012 13:48

Lsk kanske inte har dem bästa målvakterna men det är inte dom som gör att dem förlorar, försvaret är för heta och går bort sig gång på gång

 
Ingen bild

indi

24 oktober 2012 22:49

va o kollde boxholm-succe om succe e div 2 bästa lag o dom går upp till 1:an kmr dem bli den lättaste slagpåsen någonsin dem va ju urkassa!

 
Ingen bild

Publik

26 oktober 2012 19:17

Om succe skulle gå upp i 1an tror jag man skulle bygga laget efter spel i en bättre serie och jag tror att Succe har enormt mycket att ge .. Talangen och rutinen i den truppen är en riktigt bra blandning..

och hur kan du säga att dom är URKASSA???? dom har 42-12 efter 4matcher och kört över lagen dom mött där Linghem i premiären vart dom ända som varit ett hot under längre tid i matchen...

vad säger det om dom andra lagen i serien tycker du ?...

släpp sargen nu...

 
Ingen bild

AKK

27 oktober 2012 16:04

Men snälla.. Tar du denna sida och dess besökare på allvar?? Fjortisar/juniorer som tittar här samt så uppdateras sidan knappt från vecka till vecka. Seriöst? Näääää

 
Ingen bild

LBB

29 oktober 2012 19:49

så vad gör du här då AKK?

 
Ingen bild

AKK

31 oktober 2012 15:09

Är själv inte seriös och är en fjortis. Har jag sagt något annat?

 
Ingen bild

:eif Silbersky

31 oktober 2012 22:17

jag skulle uppskatta ett svar av AKK.

 
cupi

cupi

31 oktober 2012 23:21

din blogg är grryym :)<3 man blir grymt inspirerad att blogga och så! :3
besök min också, haha xD www.cupi.blogg.se

http://www.cupi.blogg.se

 
Ingen bild

hmm

1 november 2012 10:45

Han har visserligen rätt, för jag vet inte hur seriöst det ska tas när dom hlet plötsligt försvinner med jämna mellanrum.

Man tycker ju att 8-10 personer (eller hur många dom är), med ett så gediget intresse för innebandy ska kunna uppdatera sidan åtminstone 1 gång i veckan.

 
Ingen bild

AKK

1 november 2012 14:03

LBB:
Jag är fjortis och är oseriös, därav jag är här... Vad det något mer du undra över som jag kan hjälpa dig med?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av indibandi zmurfs - 4 juni 2013 14:41

Vi har i dagarna bytt ut denna blogg till en hemsida istället!Besök oss på:www.indibandizmurfs.webnode.se /Indibandizmurfs ...

Av indibandi zmurfs - 28 maj 2013 14:13

Tänkte börja skriva lite kring de senast inkomna ryktena som nått bloggen.   - Det ligger viss sanning i att bröderna Claesson kommer flytta från Rimforsa, och det vore kännbart för Rimforsa IF. Jag har fått bekräftat att det kanske är något som ...

Av indibandi zmurfs - 10 maj 2013 19:53

Fick ju igång diskustioner på förra inlägget om hur vi står oss i Östergötland mot resten av länet. Och vi får hoppas att det blir samma respons på detta ämne, nämligen DOMARNA. Vad tycker folk? är de samma gamla rävar till domare år efter år eller f...

Av indibandi zmurfs - 10 maj 2013 19:45

Det är väldigt snålt med tips kring silly season, och därför ligger vi på lågfrekvens här på bloggen. Kan samtidigt meddela att vi gärna blir fler som driver bloggen, så om du vill skriva här på bloggen så skriv till oss på facebook. Vi är inte så må...

Av indibandi zmurfs - 22 april 2013 20:29

Jag tänkte göra en genomkörare på de rapporter jag fått in gällande silly season. Sanningshalten varierar! *** Joacim Bonnevier är enligt Finspång facebooksida och media klar för Finspång IBK nästkommande säsong. Bonnevier kommer från Söder...

Presentation

Fråga mig

143 besvarade frågor

Gästboken

Omröstning

Vilket lag vinner H2 säsongen 12/13
 Bergs IK
 Boxholms IBK
 IBF Antvarden
 IBF Linköping
 IBF Norrköping
 IBK Succé
 Linghems SK
 Linköping FBC
 Linköpings Universitets AIF
 Solfjäderstaden IBK
 Åby IBK Ungdom

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Antal zmurfvisningar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Translate

Föreningar i Östergötland


Ovido - Quiz & Flashcards