Alla inlägg den 31 augusti 2010

Av indibandi zmurfs - 31 augusti 2010 20:49

Åby tappar en spelare till KFUM Norrköping då Olof Johansson väljer att gå tillbaka. Ett lyft för KFUM Norrköping och ett tapp för Åby!


Vi fick nämligen in detta tips som följer denna blogg! Tack! Skicka gärna in mer tips om ni har!


/Muzkelzmurfen

Av indibandi zmurfs - 31 augusti 2010 15:06

Nu börjar DM närma sig och jag ska fokusera på Grupp nummer 2 så får de andra zmurfarna ta de andra grupperna! Grupp 2 ser ut så här:


IBK Mantorp

IF Trym

Linköping FBC

Mjölby IBF

Solfjäderstaden IBK


En intressant grupp där jag ska säga vad jag tror hur det kommer sluta i Motalas Sporthall.


Jag tror att Solfjäderstaden kommer plocka hem denna grupp, då de har erfarenheter från högre divisioner samt spelar på sin hemmaplan alltid en liten fördel med att spela på det golvet man alltid tränar på. Dels har de tappat spelare men tror ändå på en Solfjädern seger i grupp 2.


På andra plats kommer Linköping FBC komma, dem slog Mjölby IBF i Östgötapokalen i helgen som var. Även att Mjölby hade en ålvakt som storspelade mot dem så lyckades dem göra mål på Mjölby. Det som talar emot Linköping FBC är att de inte får underskatta Mjölby då de lätt kan bli så när Linköping vann senast. Har Linköpingspojkarna det som krävs för att slå Mjölby ännu en gång?


Mitten platsen kommer Mjölby att plocka hem, kan bli så att även Mjölby kommer 2:a och Linköping kommer 3:a. Men just nu så går jag på det jag sett i helgen som var, då jag tyckte Linköping var det hetaste laget av dessa.


Fjärde platsen kommer att gå till Mantorp, varför? Jo, jag tycker inte de har det som krävs att slå Mjölby eller Linköping. Men däremot kommer dem slå IF Trym. Dem kommer få 3 poäng och sluta på en fjärde plats i denna grupp.


Den tråkiga sista platsen som alltid är tråkig att dela ut kommer gå till IF Trym. Föredetta Valdemarsvik, dem har tyvärr inte det som krävs för att komma högre i denna grupp. Första matchen spelar de mot Solfjäderstaden och kommer nog bli stor vinst för Fjädern. Sedan kommer det nog bara rulla på. Men skulle vara roligt med en riktig skräll och vinna någon/några matcher.


Gruppen slutar alltså på följande sätt:

1. Solfjäderstaden IBK

2. Linköping FBC

3. Mjölby IBF

4. IBK Mantorp

5. IF Trym


Jag vet ännu inte om någon av oss zmurfar kommer åka att kolla på denna DM grupp. Men hoppas någon zmurf kan sitta på läktaren och kolla in denna grupp.


/Vizzelzmurfen

Av indibandi zmurfs - 31 augusti 2010 00:15


Oss zmurfar kommer ni minsann inte få tag på ;-) Vi håller oss borta från alla Gargamells :-)


God natt och sov gott! Imorgon funderar jag på ett DM-inlägg som debutinlägg.


/Zprattzmurfen

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

143 besvarade frågor

Gästboken

Omröstning

Vilket lag vinner H2 säsongen 12/13
 Bergs IK
 Boxholms IBK
 IBF Antvarden
 IBF Linköping
 IBF Norrköping
 IBK Succé
 Linghems SK
 Linköping FBC
 Linköpings Universitets AIF
 Solfjäderstaden IBK
 Åby IBK Ungdom

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<<
Augusti 2010 >>>

Antal zmurfvisningar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Translate

Föreningar i Östergötland


Ovido - Quiz & Flashcards