Alla inlägg den 19 augusti 2010

Av indibandi zmurfs - 19 augusti 2010 18:25

Vi har kollat hur läget är i Linghem SK med ett par frågor till Linghem's store profil, Per Kustvik.

 

- Hur har försäsongen varit?

Den har varit bra. Nu är vi inne i en hård period med många träningsmatcher för både a-lag och HJ20.
 
- Hur ser den kommande säsongen ut för er (laget)?

Den kommer att vara väldigt spännande för både A-lag i div 3Ö och HJ-20 i HJ-20 A. I våran debut förra året i senior sammanhang kom vi trea och målet i år är naturligtvis att vi ska vara bättre. Våra 93-94 killar kommer ju med vinst i P16 i bagaget så varför inte försvara det i HJ-20?
 
- Hur ser eran spelartrupp ut i dagensläge? Nyförvärv/spelarförluster?
 Vi har tyvärr tappat några spelare som har haft dubbla sporter. Samtidigt så har det kommit tillbaka ett par som har gjort militärtjänst. Men i det stora hela så tror jag ändå att truppen har spetsat till sig, det ser ut så på träningarna. Vi har ju fortfarande en väldigt ung senior trupp så energin är alltid på topp.
 
- Vart kommer ni hamna i serien? 

Som jag tidigare sa har vi höga mål satta, bättre än förra säsongen i Div 3 och i toppen i HJ20.
 
- Hur kommer säsongen se ut för dig som tränare? 
Jag har ett väldigt späckat schema. Jag är inblandad i både Div 3 och HJ-20 i Linghem med Leif Andersson. Jag är också med i Distriktlaget för P15. Så det blir nog en utmaning både för mig och min familj hemma.
 

- Vart har du lärt dig ditt innebandykunnande ifrån? Utbildningar/kollegor eller erfarenhet?

Jag har utbildat mig på så många kurser och seminarium som jag har hittat. Jag har Block 4 som högsta. Jag har varit tränare nu i 10 år. Den bästa utbildningen går jag just nu när jag får jobba med Stefan Hedlund på John Bauer gymnasiets innebandy inriktning.

 

Tack, och ett stort lycka till med säsongen!

Av indibandi zmurfs - 19 augusti 2010 17:55

Ett tips har kommit in till bloggen. Ifall man är intresserad av HJ20-serien så kommer Finspång IBK - IBF Norrköping drabbas samman på söndag. Matchen spelas i Aluceum, Finspång. Matchen beräknas starta 13.00 och det handlar alltså om juniorlag.


Vi har redan publicerat en liten intervju med Finspångs tränare Eliasson som har som mål att ligga i topp i båda HJ-serierna i vinter. Det blir lite extra krydda på matchen då Eliasson plockat med sig IBF-trion; Freddie Bergehammar, Jonathan Håkansson och Dennis Karlsson. Dock återstår frågan ifall dessa tre spelar på söndag?!


IBF Norrköping å andra sidan ska spela juniorallsvenskan och har redan matchat mot betydligt tuffare motstånd än Finspång kommer bjuda på, på söndag. Man åkte ju på stryk mot Åby Ungdom (H2) med 10-3, och enligt rykten ska man ha saknat sina toppspelare då. En match i matchen kommer ju vara mellan de både coacherna. Jimmy Eliasson vs. Niklas Sandell. Jag tror Finspång vinner. Punkt.


_______________________________________


Vad händer mer?


SSV har lämnat återbud enligt LIBK's hemsida och matchen imorgon blir därmed inställd. Tråkigt värre! Dock är det gameday för LIBK redan ikväll, då man möter Onyx i Nyköpings Sporthall. Sam Jonsson och Peter Norström får möta sin gama publik som fiender för första gången sen de blev värvade till LIBK.


Onyx som lyckades prestera ett bra resultat mot Järfälla kommer nog få det tuffare ikväll. Tror på en ganska stor seger för LIBK. 8-4 gissar jag på, ifall det klassas som storseger?!


______________________________________


På tal om matcher ikväll, så spelar Linghem match mot Succé i Skäggetorpshallen kl 20.00 Linghem känns ju superintressanta iår. Jag kan kanske tycka att Linghem borde ha spelat division 2 iår istället för Åtvidaberg. Men det handlar om att prestera under en hel serie ifall man vill vinna. Linghem fixade det inte förra året, men årets trupp är imponerande bra och dessutom ett år äldre. Spelare som Jesper Le-Claire, Martin Andersson och Lucas Pettersson är för bra för division 3 och kommer hjälpa Linghem till serieseger iår. Jag skulle inte bli förvånad om de går igenom serien obesegrad iår. En långsiktig satsning ser ut att nå ett delmål; avancera till division 2.


Succé däremot är det tvärtyst om. Niklas Persson från IBF Norrköping ryktas ha valt att komma hem till Succé och nobbat just Linghem, men även Linköping. Även Sebastian Sandberg sägs vara tillbaka i skäggetorpsklubben. Jag tror faktiskt Linghem både vinner den här matchen, men även är ett bättre innebandylag än Succé.


_______________________________________________


Kom gärna med fler tips om försäsongsmatcher! :)


/Bondzmurfen

Av indibandi zmurfs - 19 augusti 2010 00:01

Nu var det dags igen! På den här bloggen så satsar vi på aktivt skrivande då vi tycker att flertal bloggar har dött ut då, de verkar ha slut på idéer, tanker om vad de ska skriva. Vi på denna blogg har ett mål att producera ett inlägg per dag, vissa dagar får bli undantag.


Va inne på nätet och surfade runt lite och läste att IBF Norrköping har mött Åby IBK Ungdom i en träningsmatch. Enligt rykten ska IBF ha ställt upp med sitt Juniorlag och Åby IBK Ungdom med sitt div2 lag. Enligt Åbys hemsida slutade matchen 2-10 till Åbys favör. Åby som enligt hemsidan även kört ett fyspass då de tycker att det ger mer att spela trötta igenom en match och enbart vinna med 8 mål än att spela pigga och vinna med 10 bollar till. Enligt åbys hemsida.


Har IBF Norrköping något kvar idag? Hur ser JAS laget ut som de ska ställa upp med... Har faktist ingen koll på det idagens läge, vet att det iallafall leds av Niklas Sandell. Hur ser a-laget ut?Enligt rykten har de inte äns börjat träna?? IBF Norrköping som ungefär för sex år sedan spelade så pass högt upp att dem mötte Finspång Vallonbyggden Innebandy i serien, sedan har det bara gått neråt. Med tränarbyten och spelarförluster. Hoppas man kan bli mer uppdaterad inom IBF lite längre fram under säsongens gång!


På Öster sidan av Östergötland är det väl Åby som domminerat under årets gång. Vilka kommer domminera iår? FIBK med sina nyförvärv? Det återstår att se!



Jag surfade runt lite på oibf.nu och såg att det fortfarande inte finns någon Kapten för Östergötlands HJ17 lag!? Känns som det börjar vara dags att hitta någon nu. Eller ska 93 kullen dö ut lite? Om inte Stefan Hedlund hade haft P-15 hade han varit lämplig tror jag, Mathias Karlsson är även han med och involverad i ledarstaben i P-15. Är det äns några tränare som varit intresserad och skickat in intresseanmälan?


Den här helgen som kommer har jag inte så stor koll på vilka som spelar träningsmatcher. Lämna gärna en kommentar vart, när så kan man skriva lite om dessa matcher.


/vizzelzmurfen

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

143 besvarade frågor

Gästboken

Omröstning

Vilket lag vinner H2 säsongen 12/13
 Bergs IK
 Boxholms IBK
 IBF Antvarden
 IBF Linköping
 IBF Norrköping
 IBK Succé
 Linghems SK
 Linköping FBC
 Linköpings Universitets AIF
 Solfjäderstaden IBK
 Åby IBK Ungdom

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<<
Augusti 2010 >>>

Antal zmurfvisningar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Translate

Föreningar i Östergötland


Ovido - Quiz & Flashcards