Direktlänk till inlägg 28 september 2012

Tippning: Omgång 1

Av indibandi zmurfs - 28 september 2012 11:07

Det är som sagt dagen D idag, och H2 drar igång. Jag tänkte jag skulle ge mig på en tippning av matcherna.


*


Solfjäderstaden IBK - IBF Norrköping 4-6
I en tajt och jämn match tror jag att IBF Norrköping drar det längsta stået igen. De vann ju i Motala Sporthall i DM, och jag tror man håller undan även ikväll. Sista målet görs i öppen målbur. Jag har tippat IBF Norrköping högre upp än Solfjäderstaden, och därför faller det logiskt att tippa dem som segrare i seriens första omgång.


-


Bergs IK - Åby IBK Ungdom 3-7
Jag såg laguppställningen, och Åby IBK Ungdom kommer med ett riktigt bra lag. Jag tror Bergs IK kommer få det tufft i denna hemmapremiär. Sätter man försvarsspelet så kan det bli jämnare än mina siffror, men jag tror det drar iväg till 7-3.


-


IBK Succé - Linghems SK 9-5
Jag tror på en målrik match, men två målvakter som inte håller toppklass i H2. Eventuellt kan det bli än mer mål i denna match. Oavsett hur många mål det blir så är jag rätt säker på att Succé vinner matchen. Men större under har ju skett än att Linghem vinner ikväll.


-


Linköpings Universitets AIF IBK - Boxholm IBK 10-4

Boxholm har visserligen en riktigt bra målvakt, men jag är tveksam till att man kommer lyckas hålla liv i matchen speciellt länge. LiU AIF kommer trampa igång det här och vinna övertygande med tvåsiffrigt. Visserligen såg det ut som LiU IF inte är i närheten av så bra som man var förra säsongen, när man kollar på matchprotokollet. Upp till bevis nu!


-


FBC Linköping - IBF Antvarden 14-2
Omgångens säkraste match att tippa spelas på lördagen. FBC Linköping som har stärkt upp laget enorm inför iår, med spelare från division 1. Jag undrar om det räcker med 14 mål för FBC. Det är Broström i Antvardens mål, som kan hålla ner siffrorna, då han är en målvakt som kan göra sjuka matcher. Men det kommer aldrig vara något snack var segern kommer hamna. Minst 7 måls marginal mellan båda lagen.


/Glazögonzmurfen

 

 
 
Ingen bild

Hmpf

28 september 2012 11:36

Du bör ta dig till folkungahallen ikväll!

indibandi zmurfs

28 september 2012 11:36

Succé - Linghem?

 
Ingen bild

Hmpf

28 september 2012 11:43

Exakt

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av indibandi zmurfs - 4 juni 2013 14:41

Vi har i dagarna bytt ut denna blogg till en hemsida istället!Besök oss på:www.indibandizmurfs.webnode.se /Indibandizmurfs ...

Av indibandi zmurfs - 28 maj 2013 14:13

Tänkte börja skriva lite kring de senast inkomna ryktena som nått bloggen.   - Det ligger viss sanning i att bröderna Claesson kommer flytta från Rimforsa, och det vore kännbart för Rimforsa IF. Jag har fått bekräftat att det kanske är något som ...

Av indibandi zmurfs - 10 maj 2013 19:53

Fick ju igång diskustioner på förra inlägget om hur vi står oss i Östergötland mot resten av länet. Och vi får hoppas att det blir samma respons på detta ämne, nämligen DOMARNA. Vad tycker folk? är de samma gamla rävar till domare år efter år eller f...

Av indibandi zmurfs - 10 maj 2013 19:45

Det är väldigt snålt med tips kring silly season, och därför ligger vi på lågfrekvens här på bloggen. Kan samtidigt meddela att vi gärna blir fler som driver bloggen, så om du vill skriva här på bloggen så skriv till oss på facebook. Vi är inte så må...

Av indibandi zmurfs - 22 april 2013 20:29

Jag tänkte göra en genomkörare på de rapporter jag fått in gällande silly season. Sanningshalten varierar! *** Joacim Bonnevier är enligt Finspång facebooksida och media klar för Finspång IBK nästkommande säsong. Bonnevier kommer från Söder...

Presentation

Fråga mig

143 besvarade frågor

Gästboken

Omröstning

Vilket lag vinner H2 säsongen 12/13
 Bergs IK
 Boxholms IBK
 IBF Antvarden
 IBF Linköping
 IBF Norrköping
 IBK Succé
 Linghems SK
 Linköping FBC
 Linköpings Universitets AIF
 Solfjäderstaden IBK
 Åby IBK Ungdom

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< September 2012 >>>

Antal zmurfvisningar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Translate

Föreningar i Östergötland


Ovido - Quiz & Flashcards