Alla inlägg den 12 september 2012

Av indibandi zmurfs - 12 september 2012 11:53

Först ut i intervjuserien är Åby IBK Ungdoms tränare Erik Magnusson.


Tjena!


Tänkte höra om du har lust att svara på lite kortfrågor inför säsongen för Division 2?


Läget i laget – skador/sjukdomar, nyförvärv/spelarförluster?
Läget är bra i laget och vi hoppas få bra svar på det uppkommande DM. Vi har fått över Olof Johansson från KFUM som är en smart center. Ett bra tillskott.


Har ni spelat några träningsmatcher? Hur har det gått?

Vi har inte spelat någon träningsmatch än utan börjar med DM.


Målsättningen för laget i år?

Vi vill hålla en jämn nivå och försöka ge juniorerna en bra grund så att de kan slussas uppåt.


Hur ser du på årets H2-serie?

Jag har inte jättestor koll på de övriga lagen men tror att det blir jämnare än på ett par år.


Vilka lag gör upp om seriesegern enligt dig?

Måste jag säga ett lag som favorit blir det Succé.


Vilka lag tror du kommer åka ur serien?

(Inget svar)


Vem i ditt lag tycker du motståndarpubliken bör hålla ett extra öga på och varför?

I vårat lag tycker jag att man ska titta extra på våra två SM-guldvinnare Kevin Hansson och Martin Källström.


Då tackar jag dig för detta och önskar dig och ditt lag lycka till under säsongen!

Av indibandi zmurfs - 12 september 2012 11:29

Jag har precis skickat ut en liten intervju till samtliga lag i H2. Så jag hoppas att alla tar sig tid till att svara på ett par kortfrågor inför årets säsong. Om du som är tränare för något lag i H2 inte har fått någon intervju på mailen så ber jag dig kommentera detta inlägg och ge mig din rätta mailadress :)


*


Ikväll spelas det en träningsmatch mellan LiU AIF IBK - Linköping IBK U (H1) i Sporthallen. Matchstart 20.15 för de som vill se den matchen.


*


Mantorp tvålade till Boxholm IBK med 6-3 i en träningsmatch. Mantorp har tidigare förlorat med Solfjäderstaden och Berg. En källa i Mantorp tror att både Boxholm, Berg och Solfjäderstaden kommer bli mittenlag i H2 kommande säsong. Samma källa tror också att de skulle spela minst oavgjort mot både Solfjäderstaden och Berg nu när deras spel har satt sig. Jag fick dessutom veta att Mantorp värvat Henric Larsson, Johan Palmgren och Mattias Yngve från Mjölby. Dessutom ska Eddy Magnusson m.fl satt igång och börjat spela igen.


*


Linghem har nu gjort klart med Arvid Borell, Andreas Svensson och Simon Liljeström. Anton Josefsson har dessutom bekräftat till mig att han räknar med spel i Linghem nästa säsong.


*


Återkommer när/om intervjuerna börjar komma in!


/Glazögonzmurfen

 

Presentation

Fråga mig

143 besvarade frågor

Gästboken

Omröstning

Vilket lag vinner H2 säsongen 12/13
 Bergs IK
 Boxholms IBK
 IBF Antvarden
 IBF Linköping
 IBF Norrköping
 IBK Succé
 Linghems SK
 Linköping FBC
 Linköpings Universitets AIF
 Solfjäderstaden IBK
 Åby IBK Ungdom

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< September 2012 >>>

Antal zmurfvisningar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Translate

Föreningar i Östergötland


Ovido - Quiz & Flashcards