Alla inlägg den 29 september 2012

Av indibandi zmurfs - 29 september 2012 00:20

Säsongens första H2-matcher är nu avverkade, och jag satte två av fyra matcher i min tippning. Inte helt bra kan jag känna, men jag hoppas det är ringrostighet. Å andra sidan är serien sjukt svår att tippa. Jag menar, vem hade vågat tippa att Boxholm skulle slå LiU AIF?


Först och främst, otroligt starkt av Boxholm att plocka 3 poäng i premiären mot en av de stora lagen i denna serie. Efter ett långt samtal med en spelare från LiU AIF, så kan vi konstatera att de verkligen inte är nöjda med förlusten och det var riktigt dålig inställning på planen. LiUs tränare, Gustav Ståhl, kommenterade bottennappet med att utlova att det var årets sista förlust. 


Den andra matchen jag hade fel på var matchen i Motala. Solfjäderstaden skulle visa sig starkast i en målmässigt jämn match. 3-2 till Solfjäderstaden, vittnar om en väldigt målsnål tillställning. Starkt av Solfjäderstaden att vinna mot IBF Norrköping. Solfjäderstadens tränare, Mathias Karlsson, sa efter matchen att segern satt långt inne, men att de var välförtjänta av den.


Övriga två matcher, hade jag rätt på tipset. Succé slog Linghem med 9-4, och där var jag dessutom nära att pricka reultatet också, då jag tippade 9-5. Åby IBK Ungdom slog också Bergs IK på bortaplan, men matchen blev jämnare än jag trodde. Matchen vanns med 6-5. Jag har inte fått någon kommentar från någon av matcherna än så länge!


Succé ser oförskämt bra ut, även om de har svårt att hålla sig ifrån utvisningsbänken. Gunnar Nilsson noterades för hela 9 minuter på botbänken, och laget fick avtjäna totalt 13 minuter. Johan Emriksson ser fortsatt bra ut i poängprotokollet. Han noterades för 4 nya poäng ikväll och leder därmed poängligan tillsammans med Dennis Svanström från Boxholm.


På söndag avslutas första omgången då IBF Antvarden åker till Linköping för match mot FBC Linköping!


/Glazögonzmurfen

   

Presentation

Fråga mig

143 besvarade frågor

Gästboken

Omröstning

Vilket lag vinner H2 säsongen 12/13
 Bergs IK
 Boxholms IBK
 IBF Antvarden
 IBF Linköping
 IBF Norrköping
 IBK Succé
 Linghems SK
 Linköping FBC
 Linköpings Universitets AIF
 Solfjäderstaden IBK
 Åby IBK Ungdom

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< September 2012 >>>

Antal zmurfvisningar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Translate

Föreningar i Östergötland


Ovido - Quiz & Flashcards