Alla inlägg under november 2010

Av indibandi zmurfs - 15 november 2010 16:31

   Söderköpings IBK - Succé IBK   9-4

Söderköping kommer fortsätta prestera skapligt i Herrjunior serien, dem har flera duktiga spelare med. Medans Succé vann sin första vinst och det var mot IBF Norrköping. Men tror ändå inte att Succé orkar vinna över Söderköping.

Matchens tre hetaste spelare:

1. Pontus Bengtsson

2. Joacim Bonniver

3. Jonas Lönn


Matchen slutar: 9-4


/Muzkelzmurfen


 

Av indibandi zmurfs - 15 november 2010 15:27

Det är många som eftersöker fler referat, men det är svårt att skriva referat när man inte ser på så många matcher. Därför blir det mer reflektioner av resultat och jag tänkte ge er min syn på helgens resultat i H2 den här helgen.


Omgång 7 började i fredags med två matcher, varav en på förhand skulle bli en riktigt spännande match i toppen av seriern. Jag skrev att jag trodde på Bergs IK i mötet mot Boxholm, trots att matchen spelades i Boxholm. Jag fick rätt, och Berg är så bra som vi skriver att de är. Varning för Bergs IK säger jag bara!


Succé, med ny tränare, i båset lyckades inte ta säsongens första poäng, men man lyckades ändå få med sig ett bra resultat från den hala parketten. 9-6 är inget dåligt resultat, och man närmar sig sina första poäng. Med Mikael Wrang, Succés nya tränare, är det bara en tidsfråga innan man plockar sin första 3-poängare. Rimforsa, som är seriens överraskning, fortsätter att vinna och men ser allmer ut som ett absolut topplag i den här serien det här året. Jonas Karlsson har redan gjort många poäng med nu är det nästa 94:a från Rimforsa som visar framfötterna med 3 mål. Daniel Karlsson. Imponerande!


På lördagen skulle ytterligare två matcher spelas. FBC Linköping tog emot Mjölby IBF, och vi trodde Mjölby skulle vinna den här matchen, men seriens andra överraskningslag visar också muskler och har nu gjort klart att man vill vara med i toppen och fightas. Det är ett otroligt spännande lag och jag hoppas de lyckas väl med detta unga lag. Mattias Sandsioe kan man väl ändå anse vara matchens smurf med sina 5 mål. Mjölby IBF får ta nya tag och nästan helg har man en riktigt svår match framför sig.


IBF Linköping har startat dåligt denna säsong, och man hade högre krav på fjolårets seriefyra. Nu lyckades man ändå slå Antvarden borta, men det med minsta marginal, även om de hade matchen i egna händer stor del av matchen. Men sista 40 sekundrarna av matchen hade man bara ett mål upp, och det kunde mycket väl slutat oavgjort. Antvarden blir bättre och bättre för varje omgång, men jag förväntar mig fortfarande mer av IBF.


På söndagen varnade jag för skräll när Söderköping besökte Åby. Jag måste ändå säga att jag var nära att få rätt, men Söderköping gjorde som ett topplag skulle. Man vann när man inte spelade på topp och man vinner de jämna matcherna. Även om det inte är något enastående resultat måste jag ändå säga att det är starkt att vinna och plocka 3-poängare. Beröm även till Åby IBK som bjuder upp till match och man visar att man inte tänker vara med i någon bottenstrid iår och kommer så heller inte att vara. Jag är säker på att man kommer börja plocka 3-poängare inom snar framtid.


Den sista matchen är nog den mest ointressanta också, enligt resultet. 14-1 är kross. Det är överkörning. De kissade på Åtvidaberg. Finns inte mycket att säga om den här matchen. KFUM Norrköping är tillbaka i toppen och Åtvidaberg fortsätter att visa att man inte håller i den här serien. Men än så länge finns det två lag som är än sämre enligt tabellen. Skillnaden mellan toppen och botten är för stor.


Redan på onsdag drar omgång 8 igång med ett riktigt toppmöte.

Söderköping IBK - FBC Linköping

Zmurfarna kommer vara på plats i och med att det är en veckomatch!


/Glazögonzmurfen

  

H2
Av indibandi zmurfs - 15 november 2010 15:11

Jag surfade in på oibf.nu för att kolla lite resultat från helgen, och då såg jag att semifinalerna var klara i DM. Samtidigt läser jag följande:


"I kvartsfinalen mellan Solfjäderstaden IBK och Mjölby IBK har Tävlingskommittén beslutat att tilldela Solfjäderstaden IBK segern genom WO (Walk Over) då Mjölby inte kom till start enligt fastställt speldatum."

 

Enligt vad jag har hört så valde man att istället spela med sina mannar i HJ20-DM, vilket i sin tur resulterade i att man inte hade något lag till senior-DM. Personligen tycker jag det är fiasko, men samtidigt har jag viss sympati. Vad är det som händer med Mjölby IBK? Man ligger på nedflyttningsplats i H1 och man lämnar WO i DM. Det är starka signaler på att allt inte stämmer i föreningen.


Vi har tidigare skapat debatt kring om det är kris i Linghem eller inte. Enligt många kommenterar vi fått in så verkade det som det, därför skriv vi ut det som ett rykte. Men jag undrar banne mig om det inte är mer kris i Mjölby IBK. Enligt rykten snackas det om att tongivande spelare allvarligt funderar på att skita i resten av säsongen. Olle Andreasson är först ut att lämna denna förening och frågan är om inte fler slår följe? Jag hoppas inte det!


Därför väljer jag att inte såga Mjölby för sin WO i DM. Utan istället visa sympati och hoppas på att de vänder på den dåliga trend som ändå utåt sett har synts. Få ordning på skutan och börja vinn matcher. Vi, Östergötland, behöver ha kvar Mjölby IBK i divison 1. Så jag hoppas fler visar sitt stöd, snarare än sågar dem!


Lycka till Mjölby i er jakt på nytt kontrakt!


/Gammälzmurfen

  

H1
Av indibandi zmurfs - 14 november 2010 16:30

Här kommer bli en riktigt tuff match för Mjölby. Mjölby som verkar ha lite ont om folk då dem va tvungen att lämna WO pga att dem inte hade några spelare. Mjölby som idag åkte ner under nedflyttningsstrecket då Finspång vann. Men om Mjölby vinner så byter dem lagen plats igen. Södertälje ligger ungefär i mittenriket av tabellen.


Mjölby som sin senaste match lyckades vinna mot Vingen med hela 13-4  och då spelade man verkligen ut sitt register. Södertälje som låg under ett tag mot "Fjädern" lyckades vända till 5-9 som blev slutresultatet. Södertälje har inte lagt in sin laguppställning så det är svårt att analysera anående den och vilka spelare som kommer spela.


Även om Mjölby kommer till den här matchen från stor-seger så tror jag inte att dem kommer räcka till, till den här matchen. Tror tyvärr på en Södertälje vinst, men hoppas att jag har fel ;-)


Matchens 5 hetaste profiler:

1. Andreas Kristoffersson

2. Christer Eriksson

3. Jesper Engström

4. Adam Ekblom Gustafsson

5. Nicklas Karlsson


Matchen slutar: 11-5


/Vizzelzmurfen


  

H1
Av indibandi zmurfs - 14 november 2010 15:30

Nu till Östergötlands stora överraskning i år, Åby IBK. En tidig seriefinal som vi inte trodde Åby skulle vara med och fightas i, men väldigt roligt att dem lyckats så pass bra än så länge. En tidig seriefinal där Åby verkligen får visa vad dem verkligen går för. Ska dem lyckas knipa vinsten före seriefavoriterna Lillån eller tvärtom?


Jag tror i alla fall att det kommer bli en grym match med mycket känslor där varje spelare kommer gå in 100% i varje närkamp. Lillån som vunnit alla förutom en lika, Åby som vunnit alla förutom en förlust. Åby som gjort näst flest mål i hela serien och Lillån som släppt in minst. Ska bli intressant!


Ska Åbys tunga anfall knäcka Lillåns tuffa försvar? Det tror jag dem kommer kunna göra. Jag tror matchen kommer vara så jämn att den går till sudden och där kan vad som helst hända.


Matchens 5 hetaste profiler:

1. Jimmy Bagge

2. Christoffer Ericsson

3. Mikael Nilsson

4. Jonathan Karlsson

5. Robin Jatko


Matchen slutar: 8-9 SD

 

/Vizzelzmurfen


  

H1
Av indibandi zmurfs - 14 november 2010 15:00

Linköping IBK Ungdom ligger i toppen av den här tabellen och har gjort det riktigt bra. Senaste matchen vann dem mot Torshälla med 8-4 och nu ställs dem mot Nykvarn. Linköping som fått in en kille från Pixbo som passar väldigt bra in på Linköping IBK Ungdom. En ung talang som har en bra tid inom Innebandyn framför sig. Jonas Ågren heter han och har meriter från U-19 landslaget och även Svenska Superligan. En intressant kille som kan tillföra laget.


Den här matchen kommer bli ruskigt jämn då Nykvarn ligger en placering över Linköping och har enbart en poäng mer. Jag tror och hoppas på att Linköping lyckas gå om och bli 3:a efter den här matchen är slut.


Tyvärr verkar Linköping sakna sin poängkung Micke Karlsson. Men som sagt jag tippar mina kort på att Linköping vinner den här matchen och Jonas Ågren avgör matchen.


Matchens 5 hetaste profiler:

1. Jonas Ågren

2. Kim Callin

3. Thomas Prim

4. Johan Gustafsson

5. Mårten Vallentinsson


/Vizzelzmurfen


  

H1
Av indibandi zmurfs - 14 november 2010 14:45

Här är det enbart en sak som talar för att Åtvidabergs ska lyckas vinna och det är hallen. Annars talar allt emot Åtvidabergs faktiskt. Det kanske låter hårt men så är det. Åtvidaberg har enbart en vinst och kommer få svårt att luckra upp KFUM Norrköpings starka försvar. KFUM Norrköping som släppt in minst mål i H3 Östra.


Dessa bägge lagen kan inte sno åt sig någon a-lagsspelare heller då KFUM och Åtvid möts i Norrköping i H2. Och då har KFUM Norrköping bättre bredd som får med sig bättre spelare till H3 än vad Åtvidaberg får. Åtvidaberg har till och med fått ta med två stycken 40-åriga spelare, vet ej vilken klass dem håller så det ska vara osagt.


Men jag tror på en enkel KFUM Norrköping seger i Åtvidabergs Sporthall idag.


Matchens fem "smurfar":

1. Martin Jernberg

2. Simon Carlsson

3. Jens Moser

4. Kristoffer Ruckemann

5. Alexander Nilsson


Slutresultat: 16-4


/Zprattzmurfen


  

Av indibandi zmurfs - 14 november 2010 13:15

Jag varnar för skräll i den här matchen, då Söderköping har ett rykte om sig att inte kunna föra matcher och Åby IBK Ungdom är ett lag man måste föra matchen mot. Åby IBK Ungdom kommer troligen backa hem och låta Söderköping föra matchen vilket inte passar Söderköping. Dessutm är hallen betydligt mindre än den Söderköping är vann att spela i, hemma i Söderköping. Så jag varnar för skräll i den här matchen, även om såklart jag också förstår att Söderköping bör ses som favoriter i den här matchen.


Åby Ungdom var i förra omgången nere i Överum för att plocka med sig 3 poäng hem i mötet mot IBF Antvarden. Man har vaknat i Åby och med sina nyförvärv så rankar jag detta lag som ett stabilt mittenlag som har potential att slå alla lagen i den här serien. Söderköping var också och hämtade hem 3 poäng i förra omgången, men mot Åtvidaberg istället. Det är två lag med en seger i ryggen som kommer till spel i den här matchen.


Matchens 5 profiler:

1. Fredrik "Tuppen" Johansson, Söderköping IBK

2. Tobias Lundqvist, Söderköping IBK

3. Jacob Ingelsson, Åby IBK Ungdom

4. Christian Sundell, Söderköping IBK

5. Johan Wiell, Åby IBK Ungdom


Resultat: 8-7 efter SD till Åby IBK Ungdom!


/Glazögonzmurfen

  

H2

Presentation

Fråga mig

143 besvarade frågor

Gästboken

Omröstning

Vilket lag vinner H2 säsongen 12/13
 Bergs IK
 Boxholms IBK
 IBF Antvarden
 IBF Linköping
 IBF Norrköping
 IBK Succé
 Linghems SK
 Linköping FBC
 Linköpings Universitets AIF
 Solfjäderstaden IBK
 Åby IBK Ungdom

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Antal zmurfvisningar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Translate

Föreningar i Östergötland


Ovido - Quiz & Flashcards