Alla inlägg den 9 november 2010

Av indibandi zmurfs - 9 november 2010 23:07

Mjölbyspelaren Olle Andreasson ryktas vara på väg till FBC Linköping och ska enligt källan ha gjort ett par träningar med laget redan. Vilken sanning som ligger i det ryktet går ju bara att spekulera i. Andreasson spelade senast i helgen för Mjölby i DM, och spelade dessutom mot FBC Linköping.


Skulle det ligga sanning i det så skulle det såklart ses som en förstärkning för FBC då Andreasson kommer in med division 1 rutin.


/Glazögonzmurfen

    

Av indibandi zmurfs - 9 november 2010 12:42

Det är inte det lättaste att sammanfatta detta DM måste jag erkänna. Mitt tips på förhand stämde relativt bra och jag fick rätt i både vilka lag som skulle spela semi och vilka lag som skulle gå till final. Det är jag hyfsat nöjd med :-)


Jag kommer bara sammanfatta detta DM med några tankar jag har kring det hela. För det första så tycker jag det är kul med så pass många lag med i detta arrangemang. Att Linköping IBK Ungdom och Mjölby IBF gick till final var väl vad de flesta trodde på förhand. Men jag skulle välja påstå att de tog sig dit utan att egentligen imponera. Linköping IBK hade lekstuga första dagen, men andra dagen så var man inte alls så dominanta som man förväntar sig av ett lag med den truppen. Men lyckas med nöd och näppe slå Åby IBK Ungdom, man vinner med ynka 3-0 mot Bergs IK (vilket i och för sig inte är något dåligt resultat) och man har problem mot ett FBC Linköping i semifinalen.


Mjölby IBF hade också en trupp med spelare i de högre serierna, men imponerade egentligen i någon match. Jag tycker de snubblar sig igenom detta DM och man lyckades vinna den viktiga matchen i gruppspelet mot FBC Linköping som var kampen om att undvika LIBK Ungdom i semin. Annars så spelar de oavgjort mot Finspång och jag skulle inte varit förvånad om man tappade poäng även mot Linghem. Det var årets två finallag det.


I övrigt så tycker jag FBC Linköping och Bergs IK var värdiga lag i semifinalen, med tanke på hur de båda dagarna utspelade sig.


I övrigt så måste IBK Succé få bekräftelse för sina 6 poäng i gruppen. De lyckas slå både Åby IBK Ungdom och Söderköping IBK vilket är starkt med tanke på hur säsongen hittills har sett ut. Jonas Lönn svarade för 7 poäng i DM för Succé och var en stark bidragande orsak till Succés två vinster. Kul att de äntligen fått lite vind i seglen.


Söderköping IBK var annars en stor besvikelse då man inte lyckades ta ett ända poäng i gruppen, när man ändå hade spelare som Andreas Lindmark, Joakim Bonnevier, Pontus Bengtsson, Simon Tjernström och Christoffer Bisell. Kraftig underprestering vill jag nog påstå.


Linghem SK lyckades bara slå IBF Norrköping i gruppen, vilket i och för sig inte var helt otippat då vi på förhand trodde Finspång och Linghem skulle göra upp om tredjeplatsen, och nu blev det Finspång som vann den matchen och därför hamnade Linghem på en fjärdeplats och ynka tre poäng. Utan en producerande Jesper Le-claire får man det svårt, även om Gabriel Persson istället gör 7 mål.


Det är för många spelare för att göra ett All-Star Team i detta DM, så därför gör jag ett med två femmor.


Mv: Tobias Johansson/Daniel Ranta, Bergs IK


B: Pontus Thelin, Mjölby IBF

B: Joakim Westling, Linköping IBK Ungdom

C: William Linderfalk, Linköping IBK Ungdom

F: Anton Josefsson, Linköping IBK Ungdom

F: Jonas Wågman, Mjölby IBF


B: Johan Eksell, FBC Linköping

B: Olle Andreasson, Mjölby IBF

C: Joacim Karlsson, FBC Linköping

F: Robin Daagh, Finspång IBK

F: Gustav Thorell, Boxholm IBK


/Glazögonzmurfen

  

Presentation

Fråga mig

143 besvarade frågor

Gästboken

Omröstning

Vilket lag vinner H2 säsongen 12/13
 Bergs IK
 Boxholms IBK
 IBF Antvarden
 IBF Linköping
 IBF Norrköping
 IBK Succé
 Linghems SK
 Linköping FBC
 Linköpings Universitets AIF
 Solfjäderstaden IBK
 Åby IBK Ungdom

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Antal zmurfvisningar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Translate

Föreningar i Östergötland


Ovido - Quiz & Flashcards