Direktlänk till inlägg 2 maj 2011

Intervju med Alexander Andersson

Av indibandi zmurfs - 2 maj 2011 19:06

Hej!

Vem är du ifall någon inte skulle råka veta? (skriv så mycket som möjligt - utanför plan, på plan, spelstil, meriter, osv..)

Jag en rätt så skön snubbe utanför planen, är mycket med polare osv.. På plan kan jag vara både den schyssta spelaren och den lite fulare, spelstil skulle jag vilja säga att jag är allround men jag gillar att dribbla lite o gå rakt på mål. Meriter är 07-08 SDF-SM P15, 08-09 SDF-SM P15. 09-10 SDF-SM HJ17, 10-11 Distriktslags-SM HJ17. Sen är det väl JAS 2 ggr, dm o så.

Du är nu klar för Åby IBK Ungdom, varför valde du att byta till Åby IBK Ungdom?

Jag valde att byta till Åby för att utvecklas som spelare och individ, samt för att satsa på innebandyn.


Vad har du för personlig målsättning med säsongen och vad har du för målsättning med laget?

Min personliga målsättning är att utvecklas som spelare och individ. Målsättning med laget är först och främst att komma in i gänget sen får vi se, men självklart skulle det vara kul om det går bra.

Någon i Åby som imponerat extra mycket på dig hittills?

En som alltid har imponerat på mig är Jimmy Bagge som alltid har varit jobbig att möta haha, och nu har han lämnat en grym div 1 säsong bakom sig. Sen har Olle Strid imponerat enormt på mig, har haft honom i samma lag i SM och har sett hans enorma utvecklings kurva, stabil back, ödmjuk utanför plan! grymt!


Vilka vinner årets division 2-serie?

Vilka som vinner årets div 2 har jag svårt att säga, allt kan hända. Det gäller att ge 100% varje match.

Vem vinner interna poängligan i Åby?

Den som vinner interna poänligan tycker jag inte är viktigt alls, utan det är laget som ska gå bra.


Vilket nummer kommer du att bära på ryggen?
Numret spelar inte så stor roll för mig, ge mig en tröja sen kör vi!

Något mer du skulle vilja ha sagt?

Det jag vill ha sagt är att jag vill tacka IBF Norrköping för att dom lät mig gå tillbaka och bygga upp mitt självförtroende efter den tunga perioden! Sen tackar jag även Åby som vill satsa på mig och ger mig en fantastisk chans att visa vad jag går för.


 
/Gammälzmurfen
 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av indibandi zmurfs - 4 juni 2013 14:41

Vi har i dagarna bytt ut denna blogg till en hemsida istället!Besök oss på:www.indibandizmurfs.webnode.se /Indibandizmurfs ...

Av indibandi zmurfs - 28 maj 2013 14:13

Tänkte börja skriva lite kring de senast inkomna ryktena som nått bloggen.   - Det ligger viss sanning i att bröderna Claesson kommer flytta från Rimforsa, och det vore kännbart för Rimforsa IF. Jag har fått bekräftat att det kanske är något som ...

Av indibandi zmurfs - 10 maj 2013 19:53

Fick ju igång diskustioner på förra inlägget om hur vi står oss i Östergötland mot resten av länet. Och vi får hoppas att det blir samma respons på detta ämne, nämligen DOMARNA. Vad tycker folk? är de samma gamla rävar till domare år efter år eller f...

Av indibandi zmurfs - 10 maj 2013 19:45

Det är väldigt snålt med tips kring silly season, och därför ligger vi på lågfrekvens här på bloggen. Kan samtidigt meddela att vi gärna blir fler som driver bloggen, så om du vill skriva här på bloggen så skriv till oss på facebook. Vi är inte så må...

Av indibandi zmurfs - 22 april 2013 20:29

Jag tänkte göra en genomkörare på de rapporter jag fått in gällande silly season. Sanningshalten varierar! *** Joacim Bonnevier är enligt Finspång facebooksida och media klar för Finspång IBK nästkommande säsong. Bonnevier kommer från Söder...

Presentation

Fråga mig

143 besvarade frågor

Gästboken

Omröstning

Vilket lag vinner H2 säsongen 12/13
 Bergs IK
 Boxholms IBK
 IBF Antvarden
 IBF Linköping
 IBF Norrköping
 IBK Succé
 Linghems SK
 Linköping FBC
 Linköpings Universitets AIF
 Solfjäderstaden IBK
 Åby IBK Ungdom

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Antal zmurfvisningar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Translate

Föreningar i Östergötland


Ovido - Quiz & Flashcards